Éppen abban a térségben állt meg a közösségi oldal növekedése, ahol ez a legjobban fájhat neki.
A Facebook közel 2,3 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik, ami példátlan szám, hiszen a Nemzetközi Távközlési Egyesület adatai szerint az egész világon összesen 3,5 milliárd internet felhasználó lehet.
Ennek fényében természetes, hogy felhasználói számának növekedése lelassult.
Hosszabb távon azonban igen kellemetlen lehet az óriásvállalatnak, hogy a lassulás éppen azokat a régiókat érinti, ahonnét bevételeinek oroszlánrészét szerzi.
Mint a Statista diagramján látható, aktív felhasználószámának növekedése leállt a második negyedévről (világoskék oszlop) a harmadik negyedévre (kék) az Egyesült Államokban és Kanadában, alig nő Európában, holott az egy főre jutó bevételt (sárga pötty) ezek hozzák a kasszába.
Itt termelik ki az összes bevétel 49 és 24 százalékát.
Egyéb területeken, valamint az Ázsiai- Csendes óceáni térségben kimutatható a felhasználószám látványos növekedése, de a komoly pénz, az nem tőlük jön.