Tudatos médiahasználatra nevelik a gyerekeket

 

Kilencszáznál is több iskola, 3000 digitális pedagógiai projekt és százhúszezer diák – ezekkel a számokkal zárul a III. Digitális Témahét.

A digitális témahét keretében 905 iskolában – köztük 25 határon túli iskolában – idén 3000 digitális pedagógiai projekt valósult meg, csaknem 7000 pedagógus és 120 ezer tanuló részvételével – közölte a Digitális Jólét Program titkársága.

A pénteken záruló III. Digitális Témahét célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése volt a köznevelésben, kiemelt témája pedig a gyermekek tudatos médiahasználatra nevelése és a digitális gyermekvédelem. Az idei évben először a közgyűjtemények is csatlakoztak a témahéthez, és számos módszertani ötlettel, segédanyagokkal segítik a pedagógusok digitális pedagógiai projektjeit.

Digitalis Temahet_GE Digital_7

Képünk illusztráció

A program különlegessége, hogy a csatlakozó iskolák nem egy-egy tanórát tesznek „digitálissá”, hanem digitális technológiával segített, legalább egynapos projekteket bonyolítanak le.

QR-kódok, kvízjátékok, IKT-eszközök, onilne–offline világ

Az idei évben a témahét keretein belül a Nyíregyházi Ridens Szakgimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium diákjai QR-kód alá rejtett GPS-koordináták segítségével keresik meg Nyíregyháza nevezetességeit, és adnak választ 50 kvízkérdésre. Eközben osztályképeket is készítenek, amelyeket később felhasználnak. A projekt eredménye egy online magazin lesz, amelynek szerkesztésében az iskola mind a 17 osztálya részt vesz.

A hajdúszoboszlói Thököly Imre Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában az „Űrhajózás – Lego – Játék” témára fűzték fel a témahetet. Az iskola 455 tanulója négy helyszínen a gyakorlatban találkozott, találkozik az iskolában megtalálható IKT-eszközökkel: a 3D tervezéssel, nyomtatással, virtuális szemüveggel, 3D-s applikációkkal, XBX Kinectes játékokkal, micro:bitekkel, Lego építőkockákkal és Lego robotokkal.

A budapesti II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakgimnázium diákjai és tanárai az idei projektjük keretében körbejárják az online-offline világ témakörét. Megvizsgálják, hogy hogyan lehetnek tudatos médiafogyasztók, figyelve a kockázatokra és a hamis, valótlan információkra.

A részt vevő pedagógusok és intézmények különböző témákban április 18-ig pályázhatnak és nyerhetnek értékes ajándékokat.