Reklámfogyasztásért adják cserébe az ingyen wifit

 

A magyar PushAir a tömegrendezvények mellett a HoReCa szektort is meghódítaná az ingyen WiFihez kötött „virtuális reklámtáblával”.

A fesztiválokat, az éttermeket és a kávézókat, később pedig akár a tömegközlekedési eszközöket és a taxikat is megcélozza a reklámokért cserébe ingyen WiFi elérést biztosító megoldásával a PushAir.

Képünk illusztráció (Fotó: Shutterstock)

Képünk illusztráció (Fotó: Shutterstock)

A hardver és a szoftver, valamint az üzleti modell tekintetében is teljesen magyar fejlesztés voltaképpen egy virtuális reklámtábla és a HoReCa (szállodák, éttermek, kávéházak) szektor vendégeinek nyújtott szupergyors ingyenes WiFi-szolgáltatás ötvözete.

Az ipari routerek technológiai megoldásait követő berendezés a szélessávú internetelérésért cserébe kikerülhetetlenül juttatja el a megrendelő reklám- és marketingüzeneteit a felhasználók mobileszközeire.

A magyar startup fejlesztése idén nyáron a legnagyobb hazai szabadtéri fesztiválokon már bizonyított, több tízezer fesztiválozó ingyenes netezését tette lehetővé többek között a Szigeten, a VOLT Fesztiválon, az EFOTT-on és a Strand Fesztiválon is.

A berendezések összesen 73 fesztiválnapon keresztül, mintegy 22 ezer fesztiválozó számára biztosították folyamatosan a szélessávú kapcsolatot a világhálóval.

A PushAir eszköz fejlesztése csaknem egy évet vett igénybe. Kihívást jelentett, hogy miként biztosítható egyszerre akár 180-200 felhasználó számára minőségi, villámgyors internetelérés akár 50 méteres vevőkörzetben is. A megoldást a legújabb fejlesztésű, MIMO technológián alapuló lapkakészlet jelentette, amely rendkívül gyorsan képes leosztani a felhasználók számára az adatcsomagokat, és egyszerre akár 16 külön WiFi hálózat emulálását is biztosítani tudja.

A hardver kiépítésével párhuzamosan a vezérlő szoftverek szerver- és kliensoldali fejlesztését is magyar szakemberek végezték, és végzik folyamatosan, miközben az adatbiztonságra is kiemelt figyelmet fordítanak.