Dobos Menyhért: A közmédia feladata a pontos és hiteles tájékoztatás

 

A közmédia feladata a pontos és hiteles tájékoztatás, amire különös figyelmet fordítottak az ötven napos kampányidőszak alatt – mondta Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója vasárnap az M1 aktuális csatornán.

A jogszabályok egyébként 600 percnyi reklámidőt biztosítottak a politikai csoportosulásoknak, és a jelölőszervezeteknek, amiből 470 perc a pártoknak, 130 pedig a nemzetiségi önkormányzatoknak járt.

A felhasználható időt úgy kellett beosztani, hogy reggel, délben és este a legnézettebb és a leghallgatottabb médiumokban – a Duna televízióban és a Kossuth rádióban – adásba kerüljenek az érintettek. Kiemelte, nagy figyelmet fordítottak a kiegyensúlyozottságra, s az előírtakon kívül a közmédia külön időt biztosított a pártok bemutatkozására. Erre azért volt szükség, mert nagyon sok, 23 párt állított országos listát az országgyűlési választáson.

Megjegyezte, nem minden párt élt ezzel a lehetőséggel, illetve a politikai reklámmal sem. Ez utóbbinál tizennyolcan jelezték igényüket, végül tizenhatan szerepeltek a televízióban és tizennégyen a rádióban. Elhangzott az is, a választási irodát megkeresték az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) képviselői, akiket elsősorban a választások lebonyolítása, annak rendszere érdekelt. A vezérigazgató szerint kielégítő választ adtak a szakemberek érdeklődésére, és minden információt megkaptak.

A vasárnapi választásról azt mondta, a nézők és a hallgatók megfelelő információkat kapnak, hiszen a tudósítók mindenről megpróbálnak beszámolni; a munkatársak jelen vannak a választási irodánál, a nagyobb pártoknál, az MTI a kisebbeknél is. „Én úgy gondolom, hogy minden kollégánk azért dolgozik, hogy a kedves nézők pontos, hiteles tájékoztatást kapjanak, főleg a mai napon” – fogalmazott Dobos Menyhért.