Egymillióval kevesebben voltak kíváncsiak Amerika legszebb nőjére

 

Idén először nem vonultak fel fürdőruhában a versenyzők, melynek hatására évek óta most volt a legalacsonyabb a műsor nézettsége.

Tavalyhoz képest csaknem egymillióval kevesebb televíziónéző volt kíváncsi a helyi idő szerint vasárnap este megrendezett Miss Amerika szépségversenyre, amelynek 98 éves történetében most először nem vonultak fel fürdőruhában a versenyzők.

A tavaly szeptemberi versenyen rendezték meg utoljára a bikinis felvonulást. (Fotó: Getty Images)

A tavaly szeptemberi versenyen rendezték meg utoljára a bikinis felvonulást. (Fotó: Getty Images)

A Nielsen piackutató cég szerint 4,34 millió ember nézte vasárnap az ABC televízió által közvetített eseményt – amelyen a New York-i Nia Franklin fejére került a korona -, ami 19 százalékos visszaesést jelent a tavalyi 5,35 milliós nézettséghez képest.

Az elmúlt kilenc évben ez volt a Miss Amerika legalacsonyabb nézőszáma. A versenyt 2009-ben a TLC csatornán lehetett megnézni, akkor mindössze 3,54 millióan voltak kíváncsiak a megmérettetésre. A verseny 2011-ben visszatért az ABC-re és 2013-ban 8,6 milliós nézettséget produkált.

Az elmúlt években azonban folyamatosan csökkent a műsor nézettsége: 2015-ben 7,1 millió, 2016-ben 6,29 millió, 2017-ben pedig 5,35 millió embert vonzott a televízió képernyők elé. A szervezők idén júniusban jelentették be, hogy az eddigi fürdőruhás kört a jövőben egy beszélgetés váltja fel a zsűritagok és a versenyzők között.

Nia Franklin, a Miss America 2018-as nyertese. (Fotó: Getty Images/Tom Briglia)

Nia Franklin, a Miss America 2018-as nyertese. (Fotó: Getty Images/Tom Briglia)

“Nem vagyunk többé szépségverseny. Hazánkban kulturális forradalom zajlik, amelynek során a nők bátorságra leltek ahhoz, hogy felálljanak és több területen hallassák a hangjukat” – nyilatkozta korábban Gretchen Carlson, a verseny kuratóriumának vezetője, hozzátéve, hogy a résztvevőket többé nem a kinézetük alapján fogják megítélni.