Velencében indul az EU-Kína Turisztikai Év

 

Európai és kínai kormányzati- és üzleti vezetők ünnepélyesen útnak indítják január 19-én, pénteken a 2018-as EU-Kínai Turisztikai Évet (ECTY) Velencében. A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. A program keretében több európai Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsítenek majd Kínában, köztük a Tokaji Borvidéket.

Az EU-Kína Turisztikai Év elnevezésű programot az Európai Bizottság alkotta meg, együttműködésben a vezető európai utazási és kereskedelmi szervezettekkel: az Európai Turisztikai Bizottsággal (ETC), a Welcome Chinese képviselőivel és az Európai Turisztikai Szövetséggel (ETOA). A cél a kínai és európai idegenforgalmi ágazat közötti kapcsolatok erősítése.

Ennek jegyében a megbeszélések tárgyát képezi több olyan új kezdeményezés elindítása is, amelyek célja az eddig kevésbé ismert úti célok népszerűsítése, a kölcsönös tapasztalatszerzés elősegítése, a vízumigénylések könnyítése, valamint a légi összeköttetések erősítése.

A velencei esemény díszvendégei lesznek Antonio Tajani, az Európai Parlament elnöke, Dai Bin, a Kínai Turisztikai Akadémia elnöke, Elzbieta Bienkowska, belső piacért, valamint az ipar- és vállalkozáspolitikáért, és a kis- és középvállalkozásokért felelős európai biztos, Du Jiang, a Kínai Nemzeti Turisztikai Hivatal alelnöke, Federica Mogherini, az Európai Unió Külügyi és Biztonságpolitikai Bizottságának főképviselője, Luca Zaia, az olaszországi Veneto régió elnöke és Pansy Ho, a Nemzetközi Turisztikai Gazdasági Kutatóközpont (GTERC) alapítója és elnöke.

Az eseményen részt vesz Jenna Qian, a Ctrip alelnöke, Qiu Yin, a Tencent alelnöke, szóvivője, Wei Zhihong, a UnionPay európai igazgatója, Jacopo Sertoli, a Welcome Chinese elnöke, Barry Lin, a Tuniu turisztikai forrásokért felelős igazgatója, Luca Patane’, a Uvet and Blu Panorama elnöke, Mikko Turtiainen, a Finnair nemzetközi értékesítésért felelős alelnöke, Torstein Hagen, a Viking Cruises elnöke.

Kína ma már a világ legnagyobb turisztikai piaca a költések terén, és második helyen áll a kiutazó forgalmat tekintve. 2016-ban a kínai polgárok összesen 122 millió alkalommal utaztak külföldre, amely a nemzetközi turizmus egyötödét tette ki. A kínai bérnövekedés folytatódásának és az adminisztrációs könnyítéseknek köszönhetően pedig a jövőben várhatóan még könnyebben elérhetővé válik a külföldi utazás az ázsiai ország középosztályának tagjai számára. Erre válaszul kívánják az európai desztinációk tovább erősíteni pozícióikat ezen a piacon.

A kínai kiutazó turizmus jelentős növekedési potenciált jelent Európa számára. Jelenleg az európai országokba beutazó turisták 90 százaléka az Európai Unió valamely másik tagállamából érkezik. Ezzel szemben Ázsiában csak a turisták 73 százaléka érkezik egy másik ázsiai országból, míg az Egyesült Államokban az utazók 75 százaléka hazai turista.

Kina_EU_turisztikai_ev_megnyito_20180119

Kína 2012 óta vezeti a külföldön legtöbbet költő turisták ranglistáját. 2016-ban a kínai turisták már 261 milliárd dollárt költöttek el külföldön, ami 12 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A növekedésnek köszönhetően ma már Kínát kétségtelenül a világ legnagyobb költő állama, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (123 milliárd dollár) és Németországot (79 milliárd dollár) is. Ma már a kínai turisztikai költések teszik ki a világ turisztikai bevételének 23 százalékát, hatalmas bevételt generálva a célországoknak.

Az európai országok iránti érdeklődés nagyon erős Kínában, így 2016-ban 12,8 millióan látogattak az ázsiai országból Európába. Becslések szerint pedig 5 éven belül ez a szám évi 20,8 millióra fog emelkedni. Érdekességképp megjegyzendő, hogy Észak-Amerikába 2016-ban 3,1 millió kínai látogatott. Európán belül Franciaország a legvonzóbb a távol keleti ország turisták számára, habár az utóbbi időkben a biztonsági kockázatok miatt inkább Olaszország felé fordult az érdeklődés.

Az EU-Kínai Turisztikai Év elindításáról szóló megállapodást az Európai Bizottság elnöke, Jean-Claude Juncker és a Kínai Népköztársaság miniszterelnöke, Li Kocsiang írták alá.

A 2018-as EU-Kína Turisztikai Év velencei megnyitója két jelentős eseményt takar, amelyek közül az egyik a Palazzo Ducale, másik a velencei Casino épületében lesz megtartva. Az üzleti csúcstalálkozón európai biztosok, valamint olyan kis- nagyvállalatok képviselői, továbbá más szakemberek vesznek részt, akik mind az EU és Kína között kapcsolatok elmélyítésén dolgoznak. Az ezzel egyidejűleg megrendezendő magas-szintű üzleti találkozón a felek a kevésbé ismert úti célok népszerűsítésének lehetőségeit tárgyalják majd meg.

A 2018 EU-Kína Év promóciós tervének legfontosabb célja, hogy a kínai turisták számára Európát a legvonzóbb nemzetközi célállomássá tegye. Hogy ez a cél megvalósulhasson, fontos a turisztikai vállalkozások dolgozóinak képzése annak érdekében, hogy a legjobb kiszolgálást tudják nyújtani a kínai utazók számára, megértve mit is igényelnek a kommunikáció és a szolgáltatások terén.

Welcome Chinese

Ennek érdekében az Európai Bizottság és az Európai Turisztikai Bizottság egy új együttműködési platformot hozott létre az Európába irányuló turizmust serkentése céljával 2018-tól kezdődően. A 2018 EU-Kína Turisztikai Év kiemelt partnere a Welcome Chinese, amely a promóciós események főszervezői feladatait is ellátja. A Welcome Chinese rendelkezik az egyetlen olyan, a kínai kormányzat által elfogadott tanúsítvánnyal, amelynek birtokosai hivatalosan is teljesítik a Kínai Turisztikai Akadémia által – a Kínai Központi Televízióval és a UnionPay-jel, az ország egyetlen bankkártya kibocsátójával közösen – meghatározott, kínai utazókra szabott vendéglátói sztenderdeket.

A kínai utazók európaitól eltérő viselkedési mintái és kulturális szokásai nagyban befolyásolják az utazásokkal kapcsolatos választásaikat is. Az egyik legfontosabb hátráltató tényező a nyelvismeret hiánya. Emellett számolni kell az elektronikus fizetések terén még fennálló korlátokkal, valamint a kínai utazók biztonsági kockázatokhoz való óvatos hozzáállására is, amelyek ugyancsak kihatással van az utazással kapcsolatos döntésekre. A Welcome Chinese folyamatos edukációt nyújt az operátorok részére arról, hogy mit keresnek és milyen újdonságokra vágynak a kínai turisták.

 

Dai Bin professzor, a Kínai Turisztikai Akadémia (CTA) igazgatója kifejtette: „A turizmus éve kezdeményezés előremutató lépést jelent Kínának a nemzetközi turizmus népszerűsítése, az iparági együttműködés és a turisztikai külkapcsolatok terén. 2013 óta Kína több országgal, így Oroszországgal, az Egyesült Államokkal, Dél-Koreával, Indiával, Ausztráliával, Svájccal, Dániával, az ASEAN-nal, valamint további más országokkal közösen valósított meg hasonló kezdeményezést, sokat lendítve a két- és többoldalú turizmus fejlődésén. A 2018-as Kína-EU Turisztikai Év egyszerre fogja támogatni a szakembercserét, a gazdasági fejlesztéseket, valamint a kölcsönös bizalom erősítését. A Welcome Chinese egy a Kínai Turisztikai Akadémia által elindított és hitelesített minősítési rendszer, amelynek használói támogathatják a program megvalósítását. Az egységes sztenderdek felállításán és a kínai utazók fogadására specializált tréningeken keresztül a program célja, hogy a szektor szereplői világszerte jobban megismerjék a kínai utazókat annak érdekében, hogy valóban minőségi szolgáltatást legyenek képesek nyújtani számukra. Ezzel egyidejűleg további kínai utazási ügynökségek létrehozására készülünk, a CTA pedig további médiaegyüttműködések kialakítását, szakmai találkozók, roadshow-k szervezését, valamint tematikus jelentések készítését tervezi.”

Eduardo Santander, az Európai Turisztikai Bizottság ügyvezető igazgatója elmondta: „Az európai úti célok ismertségének erősítése fontos előfeltétele annak, hogy versenyképesek maradjanak a kínai utazók számára. Csak a kínai állami szervezetekkel való mélyebb együttműködés és az európai turisztikai szektor célzott, közös marketingkezdeményezések iránti növekvő elkötelezettsége fogja elősegíteni a kínai beutazó turisták számának további emelkedését.”

Jacopo Sertoli, a Welcome Chinese elnöke kiemelte: „A kínai kormány megerősítésével a hátunk mögött az a célunk, hogy segítsük az európai turisztikai vállalkozásokat a kínai turisták igényeinek jobb megértésében, amelyek az elmúlt 10 évben igen sokat változtak. Eközben a kínai operátorokkal való további megállapodások megkötését is erőteljesen ösztönözni kívánjuk.

Az EU-Kína Turisztikai Év egy kiváló lehetőséget jelent Olaszországnak, azon belül a Welcome Chinese minősítést elnyert szolgáltatóknak, valamint azoknak a vállalkozásoknak, amelyek ezt követően kívánják minősíttetni magukat. Hiszen a Welcome Chinese kizárólagos hozzáférést biztosít a kínai piachoz a minősített szolgáltatóknak.

A CCTV-vel, a UnionPay-yel, az Ctrip, Tencent-tel, a Global Data-val, a Lobster Ink-kel, a Tuniu, Qyer-rel, a Caissa, Go with Tommy-val, a Lecoov-val, valamint a Fliggy-vel partnerségben dolgozó Welcome China készen áll arra, hogy bármely európai szolgáltatónak segítséget nyújtson a minősítés megszerzésében annak érdekében, hogy még vonzóbbá tudjon válni a kínai turisták számára.”

 

Tom Jenkins, az Európai Turisztikai Társaság vezérigazgatója elmondta: „Megfelelő kommunikáció és együttműködés, ez szükséges ahhoz, hogy Európa és Kína ki tudja aknázni a lehetőségeit. A lehetőséget, hogy kialakítsuk a 21. század legnagyobb turisztikai partnerségét.”

Zhan Shu, Tencent Külügyi és Turisztikai Központjának vezérigazgatója szerint „a Kína és Európa közötti párbeszéd két ősi világ dialógusa a modern társadalom keretei között. A turizmus egy híd, a kultúra pedig a sarokkő, egyik világból a másikba pedig a digitális selyemút vezet át. A Tencent a Welcome Chinese-zel együttdolgozva reméli, hogy az internetes technológiának köszönhetően a kínai turisták ugyanúgy otthon érezhetik majd magukat Európában, mint Kínában.”

A 2018-as EU-Kínai Turisztikai Év projektbe a következő európai régiók kapcsolódnak be: Andalúzia és Katalónia Spanyolországból, Lappföld Finnországból, Veneto, Lombardo, Piedmont és Toszkána Olaszországból.

Több Unesco világörökségi helyszínt is népszerűsít a program. További rendezvények is népszerűsítik majd a 2018-as EU-Kína Turisztikai Évet, március 6-án Berlinben a legnagyobb európai turisztikai börzén és Pekingben április 16-án. Emellett további  népszerűsítő eseményekre kerül sor – egyebek mellett – novemberben Londonban és Sanghajban, valamint decemberben Chengduban.

Az EU-Kína Turisztikai Év az első valódi partnerkapcsolat Kína és az EU között az idegenforgalom területén. Látva a kínai utazók európai turizmus növekedésében betöltött szerepét, az Európai Bizottság idén év végéig megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy egy pénzügyi alapot hozzon létre az Európa és Kína közötti idegenforgalmi aktivitás további erősítése érdekében.