A diszkont légitársaságok utasforgalma nőtt leginkább Európában

 

A legnagyobb bővülést a magyar kötődésű Wizz Air érte el, a január-márciusi időszakban 11 százalékkal 7,6 millióra növelte utasai számát, a járatok kihasználtsága 1 százalékponttal 92,1 százalékra javult – derül ki a légitársaságok által közzétett utasforgalmi adatokból.

Fő versenytársa, a Ryanair ugyanebben az időszakban 10,3 százalékkal 30,8 millióra növelte utasai számát, a gépek töltöttsége 0,7 százalékponttal 94,3 százalékra javult.

Az easyJet csak a negyedéves pénzügyi jelentéssel együtt közöl adatokat, legutóbb a december 31-ével végződött negyedévről hozott nyilvánosságra statisztikát, így az adatok nem összehasonlíthatóak.

A hagyományos légitársaságok közül a Lufthansa-csoport a diszkont leányvállalatok nélkül 21,8 millió utast fuvarozott, ami 3,3 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi első negyedévhez képest, a járatok kihasználtsága 0,1 százalékponttal 77,8 százalékra mérséklődött.

Az Air France és KLM járatait 19,7 millióan használták, 2,7 százalékkal többen, mint egy évvel korábban, a töltöttség 0,4 százalékponttal 86,3 százalékra esett. Az International Airlines Group (IAG) a diszkont cégei nélkül 17,7 millió utast fuvarozott, 4,7 százalékkal többet, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A járatok kihasználtsága 0,2 százalékponttal 80,5 százalékra javult.

A címlapfotó illusztráció.