Közlekedési szakjogász: A dízelvitának nagyobb a füstje, mint a lángja

 

Csak a dízelautók műszaki átalakításával lehet elkerülni a belvárosi közlekedési tilalom bevezetését a levegő tisztán tartása érdekében Svenja Schulze német szövetségi környezetvédelmi miniszter szerint, a motorvezérlő szoftver frissítése ehhez nem elegendő.

Tóth István közlekedési szakjogász szerint ennek a vitának kicsit nagyobb a füstje, mint a lángja. Véleménye szerint létezik mérnöki megoldás arra, hogy az autók átalakítása után létrejöhessen és ezáltal csökkenjen a káros anyagok kibocsátása.

Németországban minden bizonnyal csökkenni fog a dízelautók értéke, és nyilvánvalóan igyekeznek majd „kiszorítani” őket adóemelésekkel és kitiltásokkal akár.

Véleménye szerint hazánkban csak akkor jöhetnek létre kitiltások vagy legalább az erre vonatkozó tervek megvizsgálása, ha ezt egy erős környezetvédelmi lobbi karolja majd fel.