Nagy érdeklődést keltett a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Drukka Startup Stúdió által életre hívott METU Garage vállalati akcelerációs program.
Multimédiával, IT-telekommunikációs kezdeményezésekkel, kreatív iparral, turizmus-vendéglátással kapcsolatos projektekkel, kommunikációval, HR-rel vagy HR technológiával, belsőépítészettel, designnal vagy formatervezéssel kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza az Budapest Metropolitan Egyetem (METU) és a Drukka Startup Stúdió, valamint az Intellitext befektetési alap által idén nyáron meghirdetett METU Garage elnevezésű vállalati akcelerációs program.
Boot camp kiváló mentorokkal
A jelentkezők közül a program szakmai zsűrije választotta ki a 11 legjobbnak ítélt vállalkozást, melyek október végén egy egész napos szakmai boot camp keretében személyes prezentációt tartottak, illetve egyéni és csoportos műhelyfoglalkozásokon vettek részt.
A szakmai napot követően a Drukka, az Intellitext és a METU vezetőiből álló grémium pedig kiválasztotta azt a nyolc csapatot, amelyek az Intellitextnek köszönhetően befektetési ajánlatot kapnak. Továbbá a boot camp-en résztvevő cégek mindegyike részt vehet a négy hónapon át tartó szakmai és üzletfejlesztési programban.
Korábbi és jelenlegi hallgatók is ringbe szálltak
A METU Garage program egyik különlegessége, hogy az előszűrésen átesett és a boot camp mezőnyébe beválogatott startupok közül 4 csapat tagjai is kötődnek a Budapesti Metropolitan Egyetemhez korábbi, vagy jelenleg is aktív hallgatóként.
A kiválasztott projektek közé az AI Venture (mesterséges intelligencia alapú call center alkalmazás), az Espressite (mesterséges intelligencia alapú webdizájner), a Dronwars (drónokra szánt játék applikáció), a Nexter (streming alkalmazés éjszakai partiknak), a DokiApp (online orvosi tanácsadó alkalmazás), a Share for Help (közösségi vírusmarketing applikáció), a Playsic (közösségi zeneljetászó) és Ubartend (tömegrendezvényekre fókuszáló ital- és ételrendelő app) nevű startupok kerültek be.