Ami a mi régiónkat illeti, valószínűleg ritka kivételek közé tartozik, aki tudja, mi a legnépszerűbb iPhone-alkalmazás.
Közzétette az iPhone alkalmazások 10-es Top-listáját a Sensor Tower kutatócég. Hogy a legnépszerűbbek között ott van a Facebook, a Google Térkép, azon nincs mit magyarázni.
Akad azonban köztük egy-két olyan alkalmazás is – köztük például a legtöbbet letöltött – aminek hírét sem hallottuk. És ez sok mindent megmagyaráz.
10. Google Térkép
A Map folyamatosan az App Store legnépszerűbb alkalmazásai közé tartozik. Az év első három hónapjában világszerte 22,4 millió alkalommal töltötték le iPhone-ra.
9. iQiyi
A kilencedik helyet szerezte meg a kínai internetes óriáscég, a Baidu által alapított iQiyi. Ez egy YouTube-hoz hasonló videó streaming app, aminek jelenleg 481 millió felhasználója van. Az emberek havonta 5,6 milliárd órát töltenek az alkalmazással a TechCrunch szerint.
Az első negyedévben 22,6 millió letöltést ért el.
8. QQ
Szintén kínai tech konglomerátum tulajdonában van a Facebook Messenger-stílusú azonnali üzenetküldő. Online játékokat, zenét, vásárlási lehetőséget kínál.
22,6 millió alkalommal töltötték le.
7. WeChat
A kínai Tencent alkalmazása már nem annyira ismeretlen a fülünknek: az elmúlt negyedévben 28,9 millió letöltést ért el világszerte.
A WeChat képes üzenetküldésre, közösségi médiafelületként és mobil fizetési eszközként szolgál. Több mint egymilliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik.
6. Facebook
Minden botrány ellenére a az egyik legnépszerűbb iPhone alkalmazás. Körülbelül 29,4 millió alkalommal töltötték le az első negyedév során.
5. Instagram
Az év első három hónapjában becslések szerint 31 millió alkalommal töltötték le.
4. Messenger
A Facebook Messenger 31,3 millió letöltést ért el.
3. WhatsApp
A negyedik Facebook tulajdonolta appot 33,8 millió alkalommal töltötték le.
2. YouTube
A Google tulajdonában lévő YouTube az év első negyedében becslések szerint 35,3 millió letöltést ért el.
1. Tik Tok
A felénk teljesen ismeretlen, kínai Tik Tok zenei videó és közösségi média alkalmazással rövid felvételeket lehet készíteni-szerkeszteni, zenéket, effektusokat adni az alkotásunknak. A Tik Tok tulajdonosa ugyanaz az anyavállalat, amelyik tavaly 1 milliárd dollárért megvásárolta a Musical.ly-t.
A Tik Tok óriási siker Kínában: 45,8 millió alkalommal töltötték le.
Bár nyilván nem lehet minden értékelés mércéje az év első három hónapjának népszerűségi listája, de a Sensor Tower adatai rámutatnak, hogy miért is annyira fontos a nagy tech cégeknek, hogy termékeik megfeleljenek egy akkora piac elvárásainak, amelyik önmagában képes világcsúcsokat elérni.