Több száz magyar utas járt pórul légitársaságok miatt az elmúlt napokban

 

Mindenkinek joga van a zavartalan pihenéshez, ezért indított a kormány fogyasztóvédelmi vizsgálatot az elmúlt hetek reptéri ügyei miatt – erről beszélt a Híradónak Tuzson Bence államtitkár. Az elmúlt egy hétben több száz magyar utas járt pórul légitársaságok miatt. A Wizz Air és a Tunisair utasai is nagyjából egy nap késéssel jutottak el úti céljukhoz. Többen kártérítést követelnek – közölte az M1 Híradója.

Hétvégén egy több mint százfős csoport tizenhat órát várakozott a monastiri repülőtéren Tunéziában, mert meghibásodott a gép, amivel hazautaztak volna. A magyar utasok feszülten és tanácstalanul várakoztak, voltak, akik padokon aludtak, mások asztalra borulva próbáltak pihenni.

De tumultus volt emiatt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is. Az utasok ugyanazzal a géppel indultak volna el nyaralni, amely nem indult el Tunéziából Budapestre. Szinte alig tájékoztatták őket a problémáról. Több száz utas járt pórul.


Az M1 úgy tudja, két utazási iroda szervezte a turisták utaztatását. Az egyik csoport 16, míg a másik 26 óra késéssel tudott csak hazaindulni a Tunisair légitársaság gépeinek meghibásodása miatt.

Hasonló eset történt egy héttel ezelőtt Londonban is. A gatwicki repülőtéren a Wizz Air egyik gépe – fedélzetén több mint kétszáz utassal – hibásodott meg, és nem tudott Londonból Budapestre repülni. Nem mindenkinek jutott szállás, így sokan ott is a reptéren töltötték az éjszakát. Az utasokat végül egy nappal később hozta haza a repülőgép.

Ekkora késések után a kártérítés mellett a társaságoknak biztosítaniuk kell az utasok elszállásolását és étkezését is” – hívta fel a figyelmet egy közlekedési szakjogász az M1-en. Borbély Zoltán hangsúlyozta, „a légitársaságoknak kizárólag akkor nem kell fizetniük kártérítést, ha a felmerülő probléma tőlük független”.

A légitársaság és az utazási iroda a kártérítés megfizetése mellett komoly bírságra is számíthat. A kormány ugyanis fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a Wizz Air légitársaság és a Kartago Thours utazási irodával szemben.

Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár az M1-nek azt mondta, „a magyar embereknek joga van a pihenéshez, ami nem zavarható meg, így a leghatározottabban ki fognak állni az érdekükben”. Hozzátette, „ismétlődő jogsértés esetén még nagyobb bírságra számíthatnak az utasokat megkárosító társaságok”.