Roham indult a mobil klímákért

 

Májusban visszafogott volt a lakosság érdeklődése a ventilátorok vagy a mobil klímák iránt, a nyári időjárás késésével egy hónapos csúszásban volt az értékesítési szezon. Az elmúlt néhány napban viszont roham indult a készülékekért.

A MediaMarkt műszaki kereskedelmi áruházlánc tapasztalatai szerint a vevők jellemzően az első nagy hőség beálltakor vásárolnak ventilátorokat, vagy amikor a hőmérséklet tartósan, minimum több napra 30 Celsius-fok fölé emelkedik.

Az elmúlt években április végén, májusban már rövidebb időszakokra beköszöntött a hőség, és az otthonok hűtésére alkalmas eszközök iránti is megnövekedett a forgalom. Tavaly májusban az idei azonos hónap forgalmának többszörösét realizálta a vállalat, idén azonban a mostani az első olyan hét, amikor a lakások levegőjét hűteni érdemes, áll a cég közleményében.

A boltokban a vevők a kánikulára és a magas páratartalomra is panaszkodnak. A hőség és fülledtség ellen pedig azonnali megoldást akarnak, ennek köszönhető a fokozódó vásárlási kedv a gyors enyhülést hozó mobil klímák és ventilátorok iránt.

A két terméktípus azért is népszerű a vásárlók körében, mert azonnal hozzáférhetők, nem igényelnek szakértői segítséget, sem beavatkozást az otthonukban, ráadásul – főleg a ventilátorok – jóval olcsóbbak, mint a split klímák.

Csak az utóbbi 2-3 napban ugrásszerűen megnőtt a kereslet a ventilátorok és a mobil klímák iránt, a néhány napos összforgalmat tekintve a MediaMarktnál a mobil klímák a legkeresettebbek (80–100 ezer forint körüli árban vannak a készülékek), míg a ventilátorok közül az oszlopventilátor a slágertermék, de nagy az érdeklődés az ultramodern, lapát nélküli gépezetek iránt is.