Iparággá nőtt a fesztiválbiznisz

 

A fesztiváltámogatásra költött egy forint 2,2 forintnyi GDP-t generál - állapították meg a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) kutatói hiánypótló felmérésükben, amelynek részleteiről a Világgazdaság pénteki számában olvasató cikk.

A fesztiválgazdaságtani kutatás két éven át zajlott és Solt Katalin kutatásvezető szerint „szűz területre léptek”, mert az utóbbi években nagyra nőtt magyar fesztiváliparról semmilyen átfogó, hivatalos adatsort nem lehet találni annak ellenére, hogy egy reprezentatív felmérés szerint a lakosság 60 százaléka járt már fesztiválon.

A cikkben olvasható, hogy a 6 ezer magyarországi fesztivál – kisebb-nagyobb falunap, piknik, zenei és gasztronómiai rendezvény és más, fesztiválként értelmezett program – ma már nagyobb gazdasági hatással bír, mint a legkisebb iparágak.

A BGE kutatói azt vizsgálták, hogy országos és megyei szinten mekkora jövedelmet, foglalkoztatást, hozzáadott értéket és adóbevételt generálnak a fesztiválok. A kutatásból kiderült, hogy a fesztiváltámogatásra költött minden forint 2,2 forintnyi GDP-bővülést generál.

A címlapfotó illusztráció.