A kormány elé kerül a hazai divatipari stratégia

 

Hamarosan tárgyalhatja a kormány a magyar dizájn- és divatipar fejlesztéséről szóló átfogó stratégiát – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat- és Design Ügynökség vezérigazgatója csütörtök reggel az M1-en és a Kossuth Rádió közös reggeli műsorában.

A vezérigazgató elmondta, a stratégia érinti a tervezőket is, és tárgyalja a megjelenést a nemzetközi, illetve a magyarországi piacon.

A hat pilléren nyugvó stratégia egyik alapvetése, hogy a magyar divatiparban szükség van egyfajta koordinációra, ami azt jelenti, hogy az ügynökségnek segítenie kell a tervezők kapcsolatfelvételét bizonyos iparági szereplőkkel.

Továbbá fontos szempont a hatékony kommunikáció, s ennek keretében egy ernyőmárkán (Budapest Select) keresztül mutatják be a hazai tervezőket külföldön – tette hozzá.

A címlapfotó illusztráció.