Új logót kapott a magyar bor

 

A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai szervezetekkel együttműködésben létrehozta a magyar bor új márkakoncepcióját. Mostantól az egységes márkakoncepció részeként új logó, szlogen és üzenetrendszer támogatja a magyar borok kommunikációját belföldön és a világpiacon.

„A logó koncepciójának fókuszában a személyesség üzenete áll. Számomra a magyar bor egyenlő a mindenkori magyar borásszal. Magyarországnak a fajtasokszínűség a fő erénye, amelyet maga az alkotó, a borász tesz egyedivé, személyessé” – fogalmazott Ipacs Géza arculati tervező a Kossuth Rádió Hajnaltáj című műsorában.

Mint mondta, fontos, hogy ne csak az országra, a márkára, hanem a borászra és a borvidékre is ráismerjünk a csomagolásból. A borász attitűdjét, gondolkodását kell tükröznie a borospalackok csomagolásának.

A magyar bor emblémájának tervezésekor a cél az volt, hogy egy olyan elemet és motívumot hozzanak létre, ami egyértelmű, karakteres motívum. Ilyen típusú szimbólumot, ami nemzetközileg már bevezetett szimbólum nem találtak, ezért gondolták azt, hogy a magyar nemzeti színek azok, amelyeket külföldön is ismernek. Így jelent meg a magyar trikolor a borosüvegeken – magyarázta Ipacs Géza.