Életmentő applikációt vezet be az OMSZ és a Vodafone alapítványa

 

A Vodafone Magyarország Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) egy új, ÉletMentő elnevezésű applikációt vezet be. A mobilalkalmazás gyorsabbá és egyszerűbbé teszi a mentőhívást.

Az app elérhető lesz Android és iOS rendszeren is, amelynek segítségével közvetlenül az alkalmazásból is lehet segélyhívást indítani. Egyik nagy előnye, hogy tárolja az előre feltöltött egészségügyi adatokat, amelyek megjelennek a diszpécser monitorján és akár a mentőautóban található táblagépen is.

Így a riasztással egyidejűleg olyan fontos tudnivalók is a mentőszolgálat rendelkezésére állnak – például a beteg kora, neme, gyógyszerérzékenységei stb. –, melyeket a diszpécser egyébként csak hosszas beszélgetés során tudna meg. Vészhelyzetben ezeknek a megspórolt perceknek döntő szerepük lehet.

(Fotó: Vodafone Magyarország Alapítvány)

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője (Fotó: Vodafone Magyarország Alapítvány)

Az ÉletMentő app másik fontos előnye a pontos helymeghatározás, melynek köszönhetően azt is látja a mentő, hogy melyik épületrészben van a bajbajutott. Ez különösen akkor fontos, ha a bajbajutott a segélyhívást követően eszméletét veszti, és emiatt nem tudnak vele kapcsolatba lépni. Az ÉletMentő app POI adatbázisának köszönhetően megtalálhatók a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertárak, kórházak, defibrillátorok, ügyeletek elérhetőségei is.

Tartalmaz továbbá egy elsősegélynyújtó kisokost arra az esetre, ha nekünk kell segítséget adnunk. Fontos továbbá, hogy aki nem tud beszélni vagy nem érti a nyelvet, ikonok segítségével is tudja használni az alkalmazást.

„Az ÉletMentő applikáció bevezetése több szempontból megkönnyíti a mentők munkáját, fontos eleme, hogy a hívás kezdeményezőjének számos adata azonnal láthatóvá válik számunkra” – mondta el az applikáció bevezetéséről szóló szándéknyilatkozat aláírásakor Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.

Az ÉletMentő applikáció már három országban – Csehországban, Ausztriában és Szlovákiában – sikeresen működik a helyi Vodafone alapítványok munkájának köszönhetően, ahol eddig több mint egymillióan töltötték le az alkalmazást, és nagyságrendileg 30 000 riasztás érkezett ezen keresztül. Az alkalmazást a Medical Information Technologies fejleszti, és a hazai app fejlesztése során felhasználják a három ország tapasztalatait.

 

„A Vodafone Magyarország Alapítvány törekvése, hogy a mobiltechnológiai vívmányokat a közjó szolgálatába állítsa, főleg egy olyan kiemelten fontos területen, mint az egészségügy. Ha ezzel az applikációval csak egyetlen ember életét megmentjük, akkor már megérte” – mondta Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese és az alapítvány kuratóriumának tagja. Hozzátette: a mobiltechnológia és az orvostudomány jövője egyre inkább összefonódik, és ez az applikáció jelentős lépés a jövő irányába.