Újra, immár a cserék miatt telnek meg az üzletek

 

A karácsony előtti rohamot idézték csütörtökön a bevásárlóközpontok. Sokan alig várták, hogy újra kinyissanak a boltok. Az ünnepek utáni első munkanap ugyanis sok helyen a félresikerült karácsonyi ajándékok cseréjéről szólt.

Idén a legtöbben ruházati termékeket vittek vissza az üzletekbe. Sokan pedig hibás játékok miatt reklamáltak.

Meg kell őrizni a számlát

A legtöbb kereskedő rugalmasan kezeli a cserét. A vásárlók az  ünnepek után azért keresik fel az üzleteket, mert az ajándékba kapott pulóver, kesztyű mérete nem felelt meg vagy a színe nem tetszett, vagy mert ugyanabból a termékből többet is kapott.

A hibás termékeket a kereskedők kötelesek javíttatni, kicserélni, vagy visszaadni az árát. A minőségileg kifogásolhatatlan árut azonban nem kötelességük visszavenni.

A vevőszolgálatok nagy forgalmat bonyolítottak le, a nagyobb üzletekben megerősített létszámmal készültek. Legtöbben karácsony és szilveszter között vagy január első hetében keresik fel csere miatt a boltokat.

A visszavásárlásnak, cserének csak néhány feltétele van: az eredeti csomagolásban kell visszavinni a termékeket az összesítővel vagy a nyugtával együtt – tájékoztatott Szalacsi Zoltán, a Media Markt brandmenedzsere.

(Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

Az interneten vásárolt ajándék visszaküldhető

A fogyasztóvédelmi jogszabályok az interneten vásárolt termékekre is érvényesek. Ezek a kézbesítéstől számított 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhetők. A webáruházak így nemcsak a minőségileg hibás, hanem a kifogástalan terméket is kötelesek visszavenni. A vásárlásról kapott nyugtát azonban minden esetben meg kell őrizni.