Tarlós nem akar több ilyen műrepülő versenyt a belvárosban

 

A főpolgármester elnézést kér a budapestiektől a hétvégi műrepülő verseny okozta kellemetlenségek miatt, és bejelentette, amíg ő a főpolgármester, nem lesz többé ilyen verseny a belvárosban.

Tarlós István főpolgármester az M1 hétfő reggeli műsorában úgy nyilatkozott: az MSZP–SZDSZ-koalíció hosszú éveken át ingyen biztosította a Red Bull Air Race rendezvényre a közterület-használatot. Kijelentésével a DK fővárosi képviselője, Gy. Németh Erzsébet múlt héti nyilatkozatára reagált, miszerint a főváros vezetése idén is „aprópénzért”, mindössze 13 millió forintért adta oda a közterületeket a Red Bull Air Race szervezőinek. Gy. Németh felszólította a főváros vezetését, hogy a zajszennyezés miatt a szervezőkkel fizettessen fájdalomdíjat a verseny környékén élőknek.

Svindliség történt tíz éve

Azzal védekezni, hogy az állami rendezvényre adtak ingyenességet, egyszerű svindli – jelentette ki Tarlós István, hozzátéve, a korabeli iratokból egyértelműen kiderül, hogy a Red Bull Air Race-t „beszuszakolták” az ingyenes állami rendezvény kategóriába. A főpolgármester hangsúlyozta: ettől függetlenül, azért, ami Budapesten történik a főpolgármestersége alatt, neki kell vállalnia a politikai felelősséget.

Hozzátette: „elég botrány és zűrzavar” volt az elmúlt napokban a fővárosban a műrepülő verseny miatt, a zajszennyezés és a közlekedési változások okán, ezért elnézést kér a fővárosiaktól. Leszögezte: amíg ő a főpolgármester, addig „ilyen botrányos zűrzavar nem fordulhat elő a városban”. Kifejtette: olyan sok panasz érkezett a zajra, és a szervezők olyan nagy közterületet foglaltak el hosszú időre, hogy „akármilyen sikeres ez a rendezvény, ilyet nem lehet a budapestiekkel csinálni”.

Jelezte, magához fogja vonni a jövőben a kérdést, „és ez ilyen formában nem történhet meg többet”.


Mindenekelőtt az engedélyezés és a forgalomszervezés körül érzékelhető „botrányos zűrzavar” miatt vonja magához az ügyet. „Nagyon nagy területet foglaltak el hosszú időre, ez a főleg az észak–déli irányú budai közlekedésben a vártnál nagyobb zavarokat idézett elő” – mondta.

Ha lesz is verseny, lehet, hogy nem a Parlament előtt

Arra a felvetésre, elképzelhető-e, hogy a jövőben nem a Parlamenttől „karnyújtásnyira” rendezik meg a versenyt, kifejtette: ez sem elképzelhetetlen. „Az én gondolkodásom eljutott idáig, fogunk erről beszélni” – mondta, és hozzátette, nem nagyon tudja pártolni azt, hogy a hétvégihez hasonló módon valósuljon meg a verseny.

Tarlós István hangsúlyozta: a rendezvényhez az illetékes bizottság jogszerűen adta ki az engedélyt, arról ő maga is csak utólag értesült.

Tarlós: Az előző városvezetés „hulladékot” hagyott hátra 3-as metróként

A főpolgármestert kérdezték arról is, hogy a Metróért Egyesület a Transphoto.ru orosz weboldalon rátalált egy napokkal korábban készült felvételre, amely egy olyan, felújításra Moszkvába szállított metrószerelvényt ábrázol, amely – a pályaszám szerint – hivatalosan már Budapesten fut, felújított állapotban.

A felvétel alapján a Párbeszéd fővárosi közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követelte annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e, vagy azok teljesen új szerelvények, a DK pedig jelezte, feljelentést tesz az ügyben. A BKV visszautasította a vádakat.

Az előző városvezetés „hulladékot” hagyott hátra 3-as metróként, a főváros felújításra kapott kormánygaranciát, a BKV szabályszerűen meghirdette a pályázatot és megkötötte a szerződést – mondta, és hozzátette, nem tudja, a Metróért Egyesület vezetője – akiről az M1-en úgy nyilatkozott, hogy kérdéses, nyugdíjas metróvezetőként van-e kompetenciája infrastrukturális kérdésekben – „hol mit fényképezett”, de a DK a politikai siker reményében „rákapaszkodott a fotóra”.

Hozzátette: lehet vizsgálóbizottságot kijelölni, ő azt nem fogja ellenezni, bár a hatóság nem talált bizonyítékot arra, hogy a Budapestre érkezett szerelvények újak lennének. Felvetette, lehetséges, hogy a kocsiszekrényt teljesen ki kellett cserélni az említett metrószerelvény esetében.