Dönthet a római-parti védmű nyomvonaláról a Fővárosi Közgyűlés mai rendkívüli ülésén, miután várhatóan megtárgyalják az ügyben felkért szakmai testület által készített javaslatokat.
A Tarlós István főpolgármester, Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes, Bús Balázs (Fidesz-KDNP) III. kerületi polgármester és Riz Levente (Fidesz-KDNP) XVII. kerületi polgármester, tanácsnok által jegyzett előterjesztés szerint a szakmai grémiumban egyhangú állásfoglalás nem született, de a többség a védvonalat a Duna-parti sávban, a kerítésekhez igazodó nyomvonalon javasolja továbbtervezni.
A testület kisebbségi javaslatában a Nánási út-Királyok útja nyomvonalat csak hullámtéri kiegészítő védelemmel, azaz kettős védelemmel tartja mérlegelhetőnek.
A rendkívüli ülésen a közgyűlés felkérheti Tarlós Istvánt, hogy a Lánchíd, a várhegyi alagút és a Clark Ádám tér egyidejű felújítása érdekében kezdeményezzen tárgyalásokat a kormánnyal a hiányzó források biztosításáról, valamint a képviselők megtárgyalhatják a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről szóló javaslatot.
Párbeszéd: megalázó és romboló a Római-partról szóló javaslat
A Párbeszéd szerint az érintetteknek megalázó, a természeti értékek szempontjából pedig romboló a városvezetés Római-part árvízvédelméről szóló legújabb javaslata.
V. Naszály Márta, az ellenzéki párt budapesti képviselője a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülése előtt tartott sajtótájékoztatón ismételten elfogadhatatlannak nevezte a Dunával párhuzamos védekezés jelenleg javasolt módját, ugyanakkor megjegyezte, a terület két patakját érintő tervekkel egyetértenek és azokat minél hamarabb meg kell valósítani.
A Párbeszéd politikusa kitért arra is, a Lánchíd többéves felújítása alatt meg kellene vizsgálni, hogy a hidat a későbbiekben érdemes lenne-e csak a gyalogosok és kerékpárosok előtt megnyitni.
V. Naszály Márta szerint Budapestnek elő kellene írnia, hogy a városnéző buszok kizárólag elektromos járművek lehetnek.
Jobbik: a BKV üzemeltesse a városnéző buszokat!
A Jobbik egyetért azzal a Fővárosi Közgyűlés előtt fekvő alternatív javaslattal, amely szerint a teljes mértékben önkormányzati tulajdonban álló BKV Zrt.-nek kellene üzemeltetnie a budapesti városnéző buszokat.
Tokody Marcell, az ellenzéki párt budapesti képviselője aranytojást tojó tyúkként jellemezte a városnéző buszok üzemeltetését, ami szerinte a következő 15 évben busás hasznot hozhat a városnak.
A Jobbik politikusa ismételten elfogadhatatlannak nevezte, hogy az eredeti javaslat – amelyet szerdán harmadik alkalommal próbál napirendjére venni a közgyűlés – nem a legtöbbet fizető ajánlattevőt hozta ki győztesként, hanem azt az indulót, aki 41 millió forint helyett havonta 25 millió forintot fizetne a koncesszióért.
MSZP: a főpolgármester gyorsítsa fel a Lánchíd felújítását!
Az MSZP felszólította Tarlós István főpolgármestert, teremtse meg a Lánchíd gyorsabb felújításához szükséges forrásokat, hogy a beruházás öt év helyett két és fél év alatt megvalósulhasson.
Horváth Csaba, az ellenzéki párt budapesti képviselője kifejtette, a fővárosiak átlagosan naponta 20 milliárd forint adót fizetnek be, a főpolgármesternek pedig ennek az összegnek mindössze a negyedét, 5 milliárdot kellene elkérnie a kormánytól a Lánchíd felújításának gyorsításához.
A szocialista politikus emellett ismételten azt kérte, hogy a Római-part árvízvédelmének kialakításakor elsősorban a Nánási úton húzódó védelmi vonalat erősítsék meg. Szerinte ezt az is indokolja, hogy a Tarlós István által felkért szakértők szerint is tönkretenné a Római-partot a partra tervezett gát.