Országos rádiós pályázatot nyert és elindulhat a POP FM

 

Az országos kereskedelmi rádiós pályázat nyerteséről döntött a médiatanács e heti ülésén. A döntés értelmében a Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft. POP FM néven indíthat új rádiót - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.

A médiatanács az egyedüli alakilag és tartalmilag egyaránt érvényes ajánlatot benyújtó Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t állapította meg nyertesnek.

A szolgáltató az ajánlat alapján POP FM névvel tervezi megkezdeni adását a tizennyolc frekvenciát tartalmazó hálózatban, erre a hatósági szerződés megkötése után négy hónap áll rendelkezésére – írták. Ezzel párhuzamosan, a médiatörvénynek megfelelően a nyertes szolgáltató megszünteti két helyi rádióját Mosonmagyaróváron a 99,7 MHz-en, illetve Székesfehérváron a 103,8 MHz-en.

Emlékeztettek arra, hogy a médiatanács tavaly szeptemberben tette közzé országos kereskedelmi rádiós pályázatának felhívását, amelyre két ajánlat érkezett, de az egyik pályázó, az Advenio Zrt. alakilag hibás pályázatot nyújtott be.

Sokan hagyják egyedül tévézni a gyereket

Nemcsak döntöttek az NMHH-ban, hanem egy felmérés eredményét is nyilvánosságra hozták, ami szerint a szülők közel harmada naponta hagyja felügyelet nélkül tévézni gyermekét.  Az NMHH Kommunikációs Igazgatósága pénteken arról tájékoztatta ugyanis az MTI-t, hogy a Médiatanács elfogadta és közzétette az NMHH által a három éven aluli gyermekek médiahasználati szokásait vizsgáló felmérés eredményét. A nem reprezentatív felmérés során októbertől februárig, több mint ezer, online és papíralapú kérdőívet töltöttek ki az önkéntesek.

A kisgyermekeik tévézéssel töltött ideális időtartama a megkérdezettek 37,4 százaléka szerint maximum fél és egy óra közötti, 26,4 százalék határozott meg kevesebb, mint fél órát, 17,6 százalék egyáltalán nem szeretné, hogy gyermeke tévézzen, a szülők egyhatoda (15,8 százalék) az 1-2 óra közötti, míg elenyésző része (2,9 százalék) a 2-3 óra közötti időtartamot is reálisnak tartotta. A szülők közel harmada (29,1 százalék) mondta azt, hogy naponta hagyja felügyelet nélkül bekapcsolva a tévét, ami különösen veszélyes lehet a kisgyermekre nézve – tette hozzá az NMHH Kommunikációs Igazgatósága.

A felmérés szerint a szülők körében a gyermekeknek vagy nekik is műsorokat sugárzó csatornák között az M2 Petőfi volt a vizsgált időszakban a legnépszerűbb (43,7 százalék), amelyet a Minimax (28,3 százalék) és a Nick JR. (22,6 százalék) követett. A felmérés szerint a megkérdezett szülők több mint fele azonosított már gyermeke viselkedésében olyan jellegzetességet (mozdulatot, hanglejtést, dallamot), amelyet vélhetően egy médiaeszközön látott alkotásból sajátított el.

A három éven aluli korosztályban a tévézéshez képest kevésbé jellemző az internetezés: a szülők több mint harmada (35,1 százalék) egyáltalán nem internetezik a gyermekével, aki igen, az – az eszközhasználatot tekintve – leginkább okostelefonon keresztül (38,5 százalék). Táblagéppel (24,1 százalék), illetve számítógéppel (23,1 százalék) jóval kevesebben csatlakoznak a világhálóra, ami azt jelenti, hogy minél kisebb és minél hordozhatóbb az eszköz, annál nagyobb szerepet kap a gyermek mellett – derül ki a felmérésből. Azok a szülők, akik hasznosnak tartják a különböző eszközöket gyermekük szempontjából, úgy gondolják, hogy ezáltal bővíthetik a legkisebbek ismereteit, fejleszthetik szókincsét és az az idegen nyelv tanulására is pozitív hatással lehet – olvasható az NMHH közleményében.