4 millió euró befektetést kapott a Talentuno

 

A magyar HR tech startup a recruitment piac, vagyis a munkaerő toborzás forradalmasítására készül. Újabb unicorn esélyes magyar startupnak szavaztak bizalmat a befektetők.

A HR tech forradalom hazai zászlóshajója, a Talentuno fontos mérföldkőhöz érkezett. Series-A körben összesen 4 millió euró kockázati tőkéhez juttatja a Hiventures Alapkezelő és a Bonitas Befektetési Alapkezelő Zrt. a fiatal vállalkozást. A tőkeinjekcióval a további növekedés mellett határozott cél a technológiai és IT- fejlesztés, ami megalapozhatja a nemzetközi terjeszkedést, melyre a társaság tudatosan készül.

(Fotó: Talentuno Press)

Balról jobbra haladva: Balázsik Péter, a Talentuno vezérigazgatója és társalapítója; Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese; Kiss Gábor, a Bonítas vezérigazgatója; Keller Zsolt, a Talentuno vezérigazgatója és társalapítója (Fotó: Talentuno Press)

A magyar startup célja a recruitment iparág felrázása. A Talentuno innovatív platformján keresztül a felhasználók állásokra ajánlhatják be ismerőseiket, és egy-egy sikeres ajánlás után borsos jutalékokat tehetnek zsebre. A cég által megvalósított közösségi toborzás modelljében bárki lehet úgynevezett MatchMaker – szabadúszó recruiter. A magyar startup komolyan veszi a HR tech forradalmat, a jelöltek elhelyezési idejének lecsökkentésével és a HR demokratizálásával szállnak ringbe a recruitment iparágban.

„Közel hároméves, nagyon alapos előkészítés után tavaly szeptemberben indult el élesben a Talentuno. Örömmel látjuk, hogy a portál hasít Magyarországon, az elmúlt félévben 6000-nél is több MatchMakert - szabadúszó recruitert – szereztünk, akik közel 7000 jelöltet ajánlottak a velünk szerződésben álló vállalatok számára. Közel 1500 jelentkezést bonyolítottunk le. A cégekhez továbbított jelöltekből az elhelyezés aránya az iparági benchmarkokhoz, viszonyítási alapokhoz képest már most jobban teljesít” – mondta el Keller Zsolt, a Talentuno CEO-ja és társalapítója.

„Közel 200 vállalat kezdte el használni a platformot, köztük jól ismert nagyvállalatok, Fortune 500 cégek. Ők nagyjából 500 pozíciót indítottak el eddig a Talentunon, amire nagyon büszkék vagyunk.” A Talentuno már több mint 100 MatchMakernek fizetett jutalékot a sikeres jelöltajánlásért, ezen túl pedig még több száz jelentkezés van folyamatban. Egy állás megpályázásakor az átlagos kiválasztási idő 1,5-3 hónap is lehet a nagyvállalatoknál. A Talentuno célja a folyamatok lerövidítése és leegyszerűsítése. „A hazai után a lengyel piacot vesszük célba, ennek a költségeit saját erőből fedezzük” – tette hozzá Balázsik Péter, a Talentuno CEO-ja és társalapítója a Bazaar Eclecticában megtartott hivatalos sajtótájékoztatón.

Balázs Péter, a Talentuno vezérigazgatója és társalapítója (Fotó: Talentuno Press)

Balázs Péter, a Talentuno vezérigazgatója és társalapítója (Fotó: Talentuno Press)

„2019 végére kitűzött célszámaink 20.000 magyar és 10.000 lengyel MatchMaker elérése, valamint vállalati oldalon 1000, 600 magyar és 400 lengyel ügyfél szerződtetése.” A Talentuno sikerének titka három fő elemből áll: professzionális és 100%-ban elkötelezett nemzetközi csapat, hagyományokkal szakító üzleti modell, valamint a HR ipar átalakulása és mérete, amely gyors növekedési lehetőséget hordoz magába. Hiszünk abban, hogy ezekkel a sikerfaktorokkal és a következő körös befektetéssel a Talentuno képes meghódítani az angol és amerikai piacot – tette hozzá Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.

„A befektetésekből a tech fejlesztések gyorsítása és megvalósítása a cél, hogy Talentuno minél szofisztikáltabb megoldásokat tudjon nyújtani a felhasználóknak. A startup a crowdsourcing, vagyis a tömeges beszerzés alapú megoldásával, izgalmas, új üzletmodelljével felrázza a tradicionális HR szakmát” – mondta el a Bonítás részéről Kiss Gábor vezérigazgató. „Mikor kiválasztjuk azokat a cégeket, akiket érdemesnek tartunk nagyobb összegű befektetésre, fontos szempont a menedzsment alkalmassága. A Talentunoban többek közt azért is látunk fantáziát, mert a cég vezetőségének szakmai múltja megalapozza a befektetői bizalmat, egyedi látásmódjukkal valós megoldást hoznak a toborzási problémákra, és ebben benne van a valódi siker lehetősége.”

A befektetést alapvetően két célterületen használja fel a vállalkozás. A már említett kutatás-fejlesztés és innováció megvalósítása mellett a piaci terjeszkedés támogatása – marketing és promóciós kampányok - valósulhatnak meg a 4 millió eurós tőkebefektetésből. Hosszútávon a cég előtt nyitott a lehetőség, hogy regionálisan, majd globálisan tudjon terjeszkedni, ebben az évben már a lengyel, jövőre a brit, később pedig az amerikai HR-recruitment piacot forradalmasítja a fiatal magyar startup.