Nagyot nőtt a Szép-kártya népszerűsége

 

A Széchenyi-pihenőkártya (Szép-kártya) kibocsátásában érdekelt pénzintézetek egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a konstrukció iránt, amely a januártól hatályos változások következtében egyedüli maradt a kedvezményesen, 34,5 százalékos adó- és járulékteher mellett nyújtható cafeteriaelemek között – írta a Világgazdaság.

A lap csütörtöki száma az OTP Bank információi alapján közölte, hogy a pénzintézetnél a munkáltatók részéről az év utolsó hónapjaiban határozottan érzékelhető volt a Szép-kártya iránti érdeklődés növekedése, az új kártyarendelések száma számottevően emelkedett az előző évhez képest.

A K&H közlése szerint nagy számban érdeklődnek náluk a munkáltatók, hogy miként segíthetik dolgozóik Szép-kártyához jutását, de sok munkavállaló is felkeresi a fiókokat, hogy kártyát igényeljen. Az MKB-nál is egyre többen kopogtattak decemberben, ám a pénzintézet a fő rohamot az ünnepi időszak visszafogottsága és az előző évi zárás után január végére, februárra várja.

A három kártyakibocsátó közül az OTP-nél arról beszéltek, hogy kártyabirtokosok több mint 90 százaléka, 1,1 millió ügyfél megkötötte szerződését.

Az MKB Bank csaknem 241 ezer Szép-kártya tulajdonosa közül csaknem 190 ezren már biztosan a bank ügyfelei maradnak, ám a pénzintézetnél arra számítanak, hogy a 2019. évi cafeteriaválasztások lezárásának időpontjára (áprilisra) a régi ügyfelek száma bizonyosan jóval meghaladja majd a 200 ezret.

A K&H tájékoztatása szerint a mostani időszakot kihasználva főleg olyan ügyfelek szüntették meg a Szép-kártyáikat, akik már nyugdíjba vonultak vagy külföldre költöztek, és már nem kapnak cafeteriajuttatást. A lemorzsolódás a banknál is csak néhány százalékos volt.