Házhoz szállítást is végző étteremre csapott le a Nébih

 

Számos higiéniai hiányosságot talált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) egy házhoz szállítást is végző budapesti étterem ellenőrzésekor, nyomon nem követhető élelmiszerek miatt pedig több millió forint bírságot szabott ki.

Mint a hatóság keddi közleményében az MTI-vel közölte, a vizsgálat során egyebek mellett megállapították, hogy nem minden munkavállalónak volt érvényes egészségügyi vizsgálata. Szabálytalan volt az is, hogy a gazdasági folyosón ételkészítést és készételtárolást is végeztek, ugyanezen a folyóson tárolták nem zárt formában a száraz árut és ételmaradékot is.

A hűtőkamrában különböző higiéniai megítélésű élelmiszereket tartottak együtt a keresztszennyeződés veszélyének kitéve. Hiányosság volt az is, hogy a főzőtér nyitott ablakáról hiányzott a rovarháló, a helyiségben legyek is voltak. Az ellenőrzés során a Nébih több mint 34 kilogramm alapanyagot vont ki a forgalomból, ezek túlnyomó részének nyomon követése nem volt biztosított, de akadt köztük lejárt minőségmegőrzési idejű élelmiszer is.

További adatgyűjtés során megállapították a hatóság szakemberei, hogy az üzletből online felületen keresztül nagy mennyiségben értékesítettek olyan ételeket, amelyekben borjúhús volt, de erről az étteremnek nem volt számlája, így több mint 360 kilogramm felhasznált hús nyomon követése nem volt biztosított, eredete nem igazolható. A feltárt jogsértések miatt az éttermet üzemeltető élelmiszer-vállalkozást több millió forint bírság megfizetésére kötelezte a hatóság.

Mint az a jogsértéseket tartalmazó listában megtalálható, a szóban forgó étterem a budapesti székhelyű Vorotex Hegy Kft. tulajdonában, a XI. kerületi Bod Péter utcában található.