Lehetővé teszi bizonyos jövedéki adóalanyoknak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal új fejlesztése, hogy elektronikus felületen kérdezzék le bizonyos adataikat.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a gazdálkodók igényeinek gyors és naprakész kiszolgálása érdekében folyamatosan fejleszti informatikai rendszereit. Ennek eredményeként 2018 októberétől már elérhetőek egyes adatok, amelyek megküldését a jövedéki törvény egyes rendelkezései határoznak meg a jövedéki adóalanyok számára. Ezen adatok lekérdezésére az engedélyes képviselője által ügyfélkapun keresztül van lehetőség az eBEV-szolgáltatás/Szolgáltatások/Jövedéki adatok menüpont alatt.
A jövedéki tevékenységek átláthatóságát biztosító fejlesztés a követező adatok elérését teszi lehetővé:
A lekérdezéshez szükséges a képviselő megfelelő képviseleti jogcímének beállítása, mely a NAV honlapján elérhető Egységes Képviseleti Adatlap (EGYKE) kitöltésével és benyújtásával igényelhető.
Bővebben a témáról itt olvashat.