Egyre többen választják a Magyar Vöröskereszt saját márkás termékeit

 

Két éve már, hogy hazánk legnagyobb humanitárius szervezete elsőként döntött úgy, hogy kereskedelmi tevékenységbe kezd. Mégpedig azért, hogy az olyan területeit is finanszírozni tudja, amelyekre nem feltétlenül érkezik megfelelő összegű adomány. A Magyar Vöröskereszt saját márkás termékek értékesítésével lépett a piacra.

Még 2016-ban – a karitatív szervezetek között úttörő módon – kereskedelmi tevékenységbe kezdett a Magyar Vöröskereszt, hogy a bevételből szabadon felhasználható forrásai legyenek a szervezet működésének fejlesztéséhez, illetve az adományozók körében kevésbé népszerű tevékenységeihez. A beérkező adományokat ugyanis csak arra használhatják fel, amire azokat felajánlják. Az elmúlt időszakban számos termékkel bővült a saját márkás portfólió, aminek eddigi bevétele több mint ötmillió forint, ezt elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására fordították – tájékoztatott a Magyar Vöröskereszt.

Közölték, a saját márkás termékek forgalmazása a fej- és elemlámpa értékesítésével kezdődött el, ezt a karácsonyi időszakban a szaloncukor követte, tavaly ősszel pedig megjelentek a világító kulcstartók és csíptetős olvasólámpák is. A sor most a speciality kávézóhoz illő kávédesszerttel és drazséval bővül.

Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője sajtótájékoztatójukon elmondta, hogy az eddig bevezetett termékek az ország 286 pontján érhetők el, és összesen hét kereskedelmi, illetve két gyártópartnerrel dolgoznak együtt. Legújabb partnerük az Auchan, ahol már elérhetők az új kávédesszertek, valamint a Media Markt, a CBA, az Euronics, az Office Depot, a Tesco, a Magyar Posta, a Szerencsi Bonbon Kft. és az Emos Hu Kft. is együttműködik a szervezettel.

Kiváló minőségű termékeket vásárolhatunk

„A termékek kiválasztásánál három szempontot veszünk figyelembe, egyrészt fontos, hogy magas minőségűek legyenek. Törekszünk arra, hogy kapcsolódjanak a szervezet tevékenységeihez, például az elemlámpák a katasztrófavédelemhez, a LED autós kulcstartók a véradásszervezéshez és természetesen az értékesítési számok is befolyásolják a döntést. A jövő évre is megvannak az elképzeléseink, ezúttal higiéniai termékekkel tervezünk, már elkezdődtek az egyeztetések a Caola Zrt.-vel, és várjuk a fogyasztók visszajelzéseit ” – tette hozzá Sajgó Beáta.

Magyar Vöröskereszt termékei

A Vöröskereszt üzleti tevékenysége idén egy másik lábbal is bővült, az Empathy Cafe&Bistro speciality kávézóval. A nyáron megnyílt kávézó is teljesen piaci alapon működik, de a szervezet küldetéstudata itt is megmutatkozik. Az épület kialakításánál a látás-, mozgás- és a hallássérültek megváltozott igényeit is figyelembe vették, valamint az egész kávézó akadálymentesített. Az étel- és italválaszték kialakításánál alapvető szempont volt, hogy lehetőség szerint hazai termelőktől származó alapanyagokkal dolgozzanak, és száműzzék a műanyagot is, ezért a PET palackok helyett szűrt és magnéziummal dúsított vizet használnak.

A hely szimbóluma egy 16 méter hosszú vendégasztal, amellyel a Vöröskereszt fizikailag is szeretné megjeleníteni az Empathy fő mondanivalóját, hogy: „Üljünk egy asztalhoz, és tegyük félre az előítéleteinket!” Ezt a gondolatot hirdeti az Empathy közösségi könyvespolca is, amelyhez mintegy száz ismert és elismert ember ajánlott fel dedikált könyvet.

Helyszín a céges és kulturális rendezvényeknek 

„A kávézó még csak három hónapja nyitott meg, de számos tanulsággal szolgált nekünk ez az időszak. Mindenki, aki betér hozzánk, pusztán azzal, hogy a környékbeli helyek közül az Empathyt választja, a Vöröskereszt karitatív munkáját támogatja a fogyasztásával. Éppen ezért a minőségi kínálatunk árai megfelelnek a versenytársakénak. A verseny pedig nagy, így például szükség volt az étlap frissítésére, a változatosságra. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy egyre többen kíváncsiak a helyre, nagyon örülünk annak, hogy számos céges vagy kulturális rendezvénynek mi adunk otthont. Bízunk benne, hogy a jövőben még többen látogatnak el hozzánk egy finom kávéra, egy jó ebédre, egy jó hangulatú rendezvényre, és azt reméljük, egyre többekben tudatosodik az, hogy azzal a döntéssel, hogy nem máshova térnek be, hanem hozzánk, máris tettek valamit a Vöröskeresztért” – mondta el Csali Annamária, az Empathy Cafe&Bistro üzletvezetője.