Az ügyfelek oldaláról támadnak a banki adathalászok

 

A jegybank – a vonatkozó szigorú szabályok számonkérésével – folyamatosan felügyeli a pénzügyi intézmények informatikai rendszereinek biztonságát. Az adathalászok épp ezért nem a banki rendszereket támadják, hanem az ügyfeleket igyekeznek rábírni személyes banki azonosítóik megadására. Az MNB a csaló tartalmak felismerése és tudatos fogyasztói kezelése érdekében honlapján tájékoztató aloldalt indított, s csatlakozott az Európai Kiberbiztonsági Hónap kampányhoz is.

Csatlakozott  a Magyar Nemzeti Bank (MNB) az Európai Kiberbiztonsági Hónap nemzetközi kampányhoz, amelynek idén egyik kiemelt célja az online térben előforduló csalási módszerek bemutatása, azok felismerésének és megfelelő kezelésének támogatása – tájékoztatott a jegybank.

Közölték, a pénzügyi intézmények ügyfeleit érintő internetes csalások – például adathalászat – során a csalók a személyes banki azonosítók megszerzése érdekében leggyakrabban a bank nevében telefonhívással, e-mailben, sms-ben veszik rá a számlatulajdonost a banki műveletekhez szükséges titkos azonosítók megadására. Előfordulhat továbbá, hogy e-mailen egy – ártó szándékú vírust vagy kémprogramot elhelyező – „banki alkalmazás” letöltését kérik, vagy a gyanútlan ügyfeleket az eredetire megtévesztésig hasonlító, de valójában hamis internetbanki oldalra („függönyoldal”) csalják.

Az MNB – a vonatkozó jogszabályok számonkérésével – szigorúan felügyeli a pénzügyi intézmények informatikai rendszereinek biztonságát. Az adathalász támadások olyan bűncselekmények, amelyek nem a pénzügyi intézmények, illetve a banki informatikai (IT) rendszerek és azok biztonsági védelméhez kötődnek. Az adathalászok ugyanis nem a bankok IT-rendszereit támadják, hanem magukat az ügyfeleket veszik rá azok saját – elektronikus felületeken használható – banki azonosító adatainak önkéntes megadására.

Bővebben a témáról itt olvashat.