A legtöbb árut interneten Kínából rendeljük

 

A karácsony előtti hetekben kiemelkedő a csomagforgalom, illetve a nemzetközi bejövő küldemények száma. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a Magyar Posta felhívta a figyelmet arra, hogy online rendeléskor a vásárlók vegyék figyelembe a webáruház által jelzett szállítási időt, és a vámszabályok ismeretében tudatosan döntsenek a megrendelésekről.

Az e-kereskedelem dinamikus növekedésével párhuzamosan a küldemények száma is komoly megugrást mutatott az elmúlt években, és a lendület várhatóan idén is kitart. Tavaly összesen több mint 21 millió belföldi csomagot és 18 millió feletti nemzetközi bejövő árutartalmú küldeményt kezelt a Magyar Posta, és idén újabb csúcsra lehet számítani: az árutartalmú küldemények száma éves szinten ismét mintegy húszszázalékos emelkedést érhet el.

A nemzetközi forgalomban a leggyakoribb küldeménytípus a nem regisztrált, közönséges levél. Ezek azok a küldemények, amelyek jellemzően távol-keleti országból interneten rendelt terméket tartalmaznak ingyenes szállítással. Mivel ezek a küldemények közönséges levélként érkeznek, a postásnak csak a levélládába kell kézbesítenie, ugyanakkor gyakori, hogy ezek a küldemények méretük vagy alakjuk miatt nem férnek be a postaláda nyílásán, így a postás értesítőt dob be, hogy hol és mikor vehető át. A nemzetközi forgalomban második leggyakoribb típus az ajánlott levél. Ezt a küldeménytípust a postás könyvelt küldeményként kezeli, azaz személyesen a címzettnek vagy meghatalmazottjának adható át. A nemzetközi árutartalmú küldemények száma évről évre dinamikusan emelkedik.

A külföldről érkező árutartalmú küldemény leggyakoribb kiindulási pontja Kína, innen rendelnek a legtöbben, ezt követi az Amerikai Egyesült Államok, Hollandia, Szingapúr, Németország és végül Szlovákia. A több nemzetközi küldemény több vámeljárást is jelent: a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2017-ben 64 ezer alkalommal vámkezelt Európai Unión kívüli országból feladott postai csomagokat, míg ez a szám idén már most meghaladja az ötvenezret. A NAV adatai szerint a csomagok leggyakrabban mobiltelefont, tabletet, étrend-kiegészítőt, ruházati termékeket, illetve kiegészítőket, valamint LED-lámpákat tartalmaztak.

Bővebben a témáról itt olvashat.