A BMW üzemi tanácsai is nyitottak a debreceni beruházásra Palkovics szerint

 

A BMW üzemi tanácsai is nyitottak arra, hogy a vállalat autógyárat építsen Debrecenben – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter csütörtökön Berlinben a német autógyártó társaság üzemi tanácsainak világszintű találkozóján tartott előadása után.

A miniszter a közmédiának elmondta: a fórumon arról beszélt, hogy miért lesz sikeres a BMW magyarországi beruházása. A tanácskozás alapján látható, hogy a munkavállalók érdekeit képviselő üzemi tanácsok „grémiuma teljesen nyitott arra, hogy a BMW-nek legyen egy új családtagja Debrecenben” – mondta. Magyarország mellett szól a többi között a politikai és gazdasági stabilitás, és az is, hogy nincsenek különbségek a német és a magyar munkakultúra között – tette hozzá Palkovics László.

Jó beruházási célpont Magyarország

Az oktatási rendszer, az innovációs-technológiai környezet és az adórendszer is hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország az egyik legvonzóbb beruházási célpont a világon – mondta a miniszter. A debreceni autóipari központ és környezete gazdasági, oktatási és kulturális fenntartható fejlődéséért kormánybiztosként felelős politikus elmondta: a tanácskozás egyik résztvevője a prezentációját összefoglalva megállapította, hogy „a magyar kormány elképzelései jók, és végre is hajtja őket”.

Mint a debreceni autóipari központ és környezete gazdasági, oktatási és kulturális fenntartható fejlődéséért kormánybiztosként felelős politikus elmondta: a tanácskozás egyik résztvevője a prezentációját összefoglalva megállapította, hogy „a magyar kormány elképzelései jók, és végre is hajtja őket”.

Nem lesz egyszerű a 35 százalékos cél

Azzal kapcsolatban, hogy a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek legutóbbi tanácsülésén elfogadott kompromisszum  értelmében 2030-ra 35 százalékkal kellene leszorítani az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-re előirányzott értékekhez képest, Palkovics László hangsúlyozta, hogy az autóipar kiemelten fontos Magyarországnak, éppen ezért nem támogatta az eredetileg 30 százalékos kibocsátás-csökkentést előirányzó cél módosítását.

Mint mondta, az autóiparnak szigorúbb feltételeket támasztó, megemelt célt is el lehet érni, de „biztos, hogy nem lesz egyszerű”. Ezért is kell közösen dolgozni új technológiákon, például szintetikus üzemanyagok kifejlesztésén és a hajtásrendszerek és az autonóm irányítási rendszerek összekapcsolásán. Ezen a területen „Magyarország nagyon jól áll”, a többi között a zalaegerszegi járműipari tesztpálya révén, Orbán Viktor miniszterelnök és Angela Merkel német kancellár megállapodása alapján pedig „magasabb szintre emeljük a német-magyar innovációs és technológiai együttműködést” – mondta a szaktárca vezetője.

Hozzátette: a vállalatok közötti magyar-német együttműködés „kifejezetten jó irányba halad”, de az akadémiai intézetek és egyetemek területén „mintha alacsonyabb szintre került volna az utóbbi időben”. A miniszter szerint a következő időszakban itt is sokkal intenzívebb közös munkára van szükség, a 2021-2027-es európai uniós támogatási időszakban meg kell erősíteni az együttműködést.