Budapest Bornegyede márkát épít

 

Bárki pályázhat ötletével, hogyan tenné a budafoki borkultúrát és turizmust branddé, illetve hogyan építené fel a kerület turisztikai arculatát.

Budapest fő látványosságait mindenki ismeri: turistaként kihagyhatatlan a Budai Vár, a bulinegyed és a Római. Pedig más kerületekben is vannak klassz, némileg eldugott, de legalább nem tömegek által látogatott turistacsalogató célpontok. Miért ne lehetne az egyik a boráról híres Budafok? Budafok-Tétény Önkormányzata most ötletpályázatot hirdet: a pályázók fő feladata, hogy megalkossák a XXII. kerület mint Bornegyed arculatát, illetve, megtervezzék, hogy ezt a brandet miként népszerűsítenék.

A pályázat során olyan marketingjavaslatokat várnak, melyek segítségével Budafok határozott helyet foglalhat el Budapest turisztikai térképén, úgy úticélként, mint szakmai elhelyezkedési lehetőségként. A cél tehát, hogy Budafok neve egyet jelentsen az élménydús kikapcsolódás lehetőségével és a gazdag borkultúrával, hiszen a pályázat a bor- és pezsgőkészítés széleskörű megismertetését helyezi fókuszba.

Katakombák, barlanglakás, borospincék, Duna-part

Az itt élők jól tudják, hogy kerületük számos vonzó célpontot tud felmutatni az ide látogató turistáknak, mégis egyelőre kevés turista mondja azt: menjünk ki Budafokra! Pedig elbűvölő utcácskák alkotják a régi városrészt, van itt vízpart, és persze hűvös borospincékben lehet megpihenni a séták után. Megérdemelné ez a városrész, hogy a köztudatban olyan előkelő turisztikai desztinációként szerepelhessen, mint Szentendre vagy a Római part. Ehhez várja az önkormányzat a fiatalok friss ötleteit, hogy szabadjára engedjék kreativitásukat, és lendületüket és adjanak vadonatúj, üde arculatot a kerületnek.

Bővebben a témáról itt olvashat.