Előre elkért összegek, elmaradt kiszállítás, átverések

 

Negyven munkanap után sem érkezik meg a közösségi oldalon rendelt ruha, ám a fizetés előre történt. A panaszra pedig még csak egy reagálás sem érkezik, holott az eladó „látta” a panaszos üzenetét. Könnyen pórul járhat a vásárló, ha nem figyel, hiszen legtöbbször csak egy kitalált fantázianév szerepel az oldalak megnevezéseként, tele jogszabály- és a fogyasztók érdekeit sértő általános szerződési feltételekkel. Mutatjuk, mit tehet ilyen esetekben.

Továbbra is jelentős bosszúságot okoznak a facebookos, akár a twitteres vagy a más közösségi oldalakról történő vásárlások, hiszen ha nem kellően elővigyázatosak, könnyen találhatják magukat olyan helyzetben, hogy negyven munkanap után sem érkezik meg a közösségi oldalon rendelt ruha, ám a fizetés előre történt. Az Európai Bizottság kidolgozott egy új javaslatcsomagot („New Deal for Consumers”) a fogyasztók érdekében, amely a későbbi elfogadás esetén nagyobb fogyasztóvédelmet ígér Európa-szerte – tájékoztatott  Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ)  ügyvezető elnöke.

Új javaslatcsomag

Mint mondta, e szerint az online piacokon jobb, részletesebb tájékoztatást kapnak a fogyasztók arról, hogy magánszemélytől vagy kereskedőktől vásárolnak-e, és megilletik-e őket a szigorúbb fogyasztóvédelmi jogok vagy sem. Megfelelőbb védelmet élveznek majd a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szemben: például pontosítják az uniós jogot annak egyértelműsítése érdekében, hogy tilos az élelmiszereket a fogyasztókat megtévesztő módon kétféle minőségben forgalmazni.

Stockphoto - facebook - twitter - közösségi oldalak - internet - mobil

Fokozott körültekintést igényel, ha közösségi oldalakról rendelünk
(Shutterstock-fotó)

Utalás előtt

Ha nem vagyunk ebben biztosak, először inkább vegyük fel üzenetben a kapcsolatot az eladóval, és tisztázzuk azt, kiről van szó, magánszemélyként vagy kereskedőként jár-e el, mielőtt bármilyen számlaszámra pénzt utalnánk egy ismeretlennek – javasolja a FEOSZ ügyvezetője. Hozzátette, akinek nincs rejtegetnivalója és eladási szándéka valóban komoly, nem fogja válasz nélkül hagyni ezt a kérdést. Annál is inkább fontos ez, mert több közösségi oldalon természetesen már előreutalással kérik a vételárat rendezni.

Bővebben a témáról itt  olvashat.