Tudatosan vásárol az Y generáció

 

Az Y generáció vásárlási szokásait vizsgálta egy több országra kiterjedő nemzetközi felmérés. Az adatokból kiderül, hogy bár a fiatalok otthonosan mozognak a digitális térben, a személyes tapasztalat is fontos számukra. A kutatás rávilágított arra, hogy az online vásárlások mellett a hagyományos üzletek még mindig népszerűek – derült ki az M1 Forint, fillér című magazinműsorból.

Nagyon meglepő eredmények születtek, a kutatás egyrészt vizsgálta, hogy „digitális bennszülöttként” mennyire ragaszkodnak a fizikai üzletekhez, vagy mennyire intézik online térben a vásárlásaikat a fiatalok. Érdekes eredményt hozott a felmérés: 78 százalék szeret szupermarketekben élelmiszer-üzleteket látogatni, 74 százalék szereti a nagy üzletközpontokat, amelyek nemcsak a vásárlás örömét, de élményt is nyújtanak számukra, és 70 százalék szívesen megy el helyi kiskereskedelmi egységekbe is – magyarázta a felmérés eredményeit Szabó Péter, a Magyar Cetelem Bank Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A magyarok optimisták a jövőt illetően

A magyarok emellett optimisták a jövőt illetően, kiadásaik növelését ugyan csak egyharmaduk tervezi, ám a megkérdezettek 43 százaléka látja úgy, hogy többet tud majd megtakarítani a jövőben.

A felmérésben részt vevő fiatal generáció 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy színház, mozi és egyéb belépőket, valamint könyveket kizárólag online vásárol meg. 9 százalékuk pedig már a technológiai termékeket, mint a mobiltelefont, laptopot, tabletet is csak online vesz meg – mondta Szabó Péter. Kiemelte, gyakorlatilag fogyasztói szokássá vált, hogy a fizikai üzletek látogatása során sokan online ár-összehasonlítást végeznek. Így vagy elmennek az üzletbe, és a kiválasztott terméket utána online vásárolják meg a legjobb árat garantáló helyről, vagy fordítva, online nézik ki a terméket, és elmennek az üzletbe, és ott veszik meg a terméket.

A fiatalok szeretik a boltok közösségi oldalait

A Cetelem Bank felméréséből az is kiderül, hogy a fiatalok szeretik a boltok közösségi oldalait böngészni, és az akciós ajánlatokat sem hagyják figyelmen kívül.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a webes értékesítés növekedése globális jelenség. Az online vásárlás ugyanakkor nem szorítja ki a boltokat a piacról, mindkét szektor életben tud maradni – véli a szakember. Vámos György elmondta, világszerte nagy ütemben bővül az online kereskedelem, és ennek a növekvő piacnak Magyarország is a részese. Jelenleg 400 millió forint körül mozog az online kereskedelem.

Tízszeresére nőtt a forgalom

Tíz év alatt több mint tízszeresére nőtt a forgalom, végig két számjegyű volt a növekedés, de volt olyan esztendő is, amikor egyik időszakról a másikra 50 százalékkal bővült a forgalom, 2017-ben is negyedével emelkedett – tette hozzá a szakember.

Ma már több hazai élelmiszerláncnak is van webshopja. A fiatalok egyre gyakrabban vásárolnak az interneten keresztül napi fogyasztási cikkeket, amelyeket az áruház a főváros területén belül házhoz is szállít – mondta Fodor Attila, a CBA Kereskedelmi Kft. kommunikációs igazgatója. Úgy véli, a fiatal generáció bizonyos tekintetben nagyon tájékozottnak mondható, hiszen gyakran használják a világhálót, és könnyebben, gyorsabban tudnak egyes termékekről információt szerezni.

Hozzátette, érzékelhető, hogy az újonnan bevezetett termékeket jelentős mértékben és nagy számban részesítik előnyben, nem beszélve arról, hogy különleges táplálkozási igényű vagy magas minőségű termékeket is nagy számban vásárolnak.

A felmérés rávilágított arra, hogy az Y generáció a márkafüggetlen boltokat is előnyben részesíti, ellentétben az idősebb korosztállyal, amely jobban ragaszkodik egy-egy termékhez, szolgáltatáshoz.