Az idei foci-vb-re is tévévásárlással melegíthetünk

 

Amint a 2010-ben és 2014-ben megrendezett labdarúgó-világbajnokság idején, úgy az idei második negyedévre is kiemelkedő értékesítési eredmények várhatók a hazai lapos képernyős tévék piacán – derül ki a GfK elektronikai cikkek értékesítési adatait monitorozó POS Tracking kutatásából.

A kereskedők és gyártók is jól tudják, hogy a futball-világbajnokság idején megélénkül a vásárlók érdeklődése a televíziók iránt. Az értékesítési számok már az idei első három hónapban is jelentős mértékű növekedést mutatnak a tavalyi év azonos időszakához képest.

A kutatásból kiderül, hogy az év első hetétől kezdődően folyamatosan piaci erősödést regisztráltak a hazai lapos képernyős tévék piacán: az eladások hónapról hónapra növekednek. A korábbi adatokat összevetve az idei első negyedév rekordszámokat hozott. Várhatóan április–június hónapok hoznak kiemelkedő teljesítményt, ekkor ugyanis már számos kereskedelmi akció és leértékelt árú készülék közül válogathatnak a vevők.

A piac számára az lehet nagy kérdés, hogy a 2016-os foci-Eb időszak tévéeladásait felülmúlják-e az idei számok. E tekintetben megoszlanak a vélemények.

Az elemzők szerint érdekes adat azonban, hogy míg 2010-ben átlagosan 122 000 forintot szántak a vásárlók egy tévé vásárlására, 2014-ben már csak 110 ezret. Az idei első negyedéves adatok szerint pedig átlagosan 117 ezer forintot szánnak a vásárlók az új televíziókra.