Duplázás öt év alatt az autópiacon

 

Jókora bővülést ért el 2017-ben az magyar újautó-piac: 116 265 személyautó kelt el, ez 2012-höz képest 119 százalékos növekedésnek felel meg, 2016-hoz viszonyítva pedig húszszázalékos emelkedést jelent – közölte a Magyar Lízingszövetség. A növekedésben lévő lízingpiac számára az autófinanszírozás kulcsfontosságú, az autópiac bővülése pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy korszerűbbé váljon a magyarországi autóállomány és az autók átlagéletkora mérséklődjön.

Beszédes adatokkal zárta a múlt évet a magyarországi autópiac, folytatódott ugyanis az évek óta tartó bővülés – áll a Magyar Lízingszövetség a Datahouse és a saját adatain alapuló az autópiaci trendeket bemutató összeállításában. 2017-ben 116 265 új személyautót adtak el Magyarországon, szemben a 2012-ben értékesített 53 059 autóval. Ez azt jelenti, hogy öt év alatt 119 százalékkal bővült az új autók piaca, 2016-hez képest pedig 20 százalékos növekedés következett be.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a tavalyi eredményeket értékelve elmondta, az elmúlt öt évben fokozatos volt a növekedés az új autók piacán.

Környezetbarátabb magyarországi autópark

„Az autópiaci bővülésben a lízingpiac fontos szerepet vállal, mert az újautó-eladások körülbelül 40 százaléka valamilyen lízingkonstrukció segítségével valósul meg. Bár a tavaly teljes évre vonatkozó lízingpiaci adatok még nem állnak rendelkezésre, az év első kilenc hónapjáról szóló számok jól mutatják a lízing szerepét, a személyautó- és kishaszongépjármű-finanszírozás esetében a finanszírozott összeg 23 százalékkal 131 milliárd forintra nőtt” – fogalmazott a főtitkár. Szerinte az újautó-piac növekedése hosszabb távon hozzájárulhat ahhoz, hogy korszerűbbé, környezetbarátabbá váljon a magyarországi autópark, ezzel összefüggésben pedig az autók átlagos életkora csökkenésnek indulhat a körülbelül 14 éves szintről.

Bővebben a témáról itt  olvashat.