Kekeckedő vendégek: az időjárásra is érkezett panasz

 

Minden ötödik szállásadónál nem volt még példa kekeckedő vendégre. Jellemzően a nők és a tehetősebb vendégek tesznek panaszt, melynek tárgya akár a rossz időjárás is lehet, amit számon kérnek a szállásadón. Általában azonban a szolgáltatást, a többi vendéget vagy a berendezést éri szó.

Csak minden ötödik szállásadó büszkélkedhet azzal, hogy nem volt még példa nála kekeckedő vendégre, a többiek nem ilyen szerencsések a Szallas.hu legfrissebb kutatása szerint. Ugyan többségüknél évente csak 1-2 alkalommal fordul elő szőrszálhasogatás, vannak, akiknél havonta vagy hetente tiszteletét teszi egy-egy akadékoskodó vendég. Ha panaszfelvételre kerül sor, jellemzően a nők hallatják a hangjukat. „A nemük mellett a gyakori reklamálók korára és társadalmi helyzetére is kíváncsiak voltunk: főként a 36-45 évesek és a tehetősebbek reklamálnak” – ismertette a részleteket Mészáros Judit, a Szallas.hu marketing menedzsere.  A perlekedők túlnyomó részének nem számít, hogy kinek, csak mondhassa, de a recepciósoknak és a vezetőségnek jobb felkészülni az ilyen esetekre, mert a kutatás szerint náluk ér révbe a panasz.

A szomszédban romantikázó párok és gyerekzsivaj

A vendégek leggyakrabban a szolgáltatásban találnak kifogásolni valót, ezt követően különböző hangoskodók verik ki a biztosítékot. A szomszédtól átszűrődő ágynyikorgás, a gyerekek lármázása és az ittas csapat a vezető indíték általában. Olykor előfordul kirívó eset is, például olyan dolgot hiányolnak, ami eleve nem is elérhető a szálláson, mint amikor csendes elvonulásra meghirdetett erdei szálláshelyen csodálkoztak, hogy nincs internetkapcsolat” – mondta Mészáros Judit. A felmérésből az is kiderült, hogy egyes vendégek a televízió csatornakínálatát is szigorúan bírálják, de „penetráns szagú légfrissítő” is volt már kártérítési vita tárgya. „A kekeckedő vendégek jellemzően túloznak” – tette hozzá Mészáros Judit.

Stockphoto - rossz kilátás - szállás - utazás - fogyasztóvédelem- átvert utas

A vendégek leggyakrabban a szolgáltatásban találnak kifogásolni valót, ám van, hogy szebb kilátást vártak
Stockphoto

Egy ártatlan poloska felbukkanása esetén már csótányt kiáltanak némi kedvezmény vagy extra szolgáltatás reményében. Ezt igazolja az az eset is, amikor a 25°C-os kinti hőmérséklet ellenére hiányolta valaki a fűtést a szobából, vagy amikor túl világosnak találta a hálót, pedig csak nem húzta be a sötétítőt.

Bővebben a témáról itt olvashat.