Ennyit szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra

 

Karácsony közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra. A virtuális polcok előnyeit kihasználva szeretnénk sok ötletet merítve gyorsabban végezni és persze jól járni. A kiválasztott ajándékokra pedig átlagosan 35 ezer forintot szánunk, ami 14 százalékkal több mint tavaly.

Idén karácsonykor az internetezők átlagosan legalább 5-6 főt szeretnének megajándékozni, elsősorban a legközelebbi családtagokat, amire átlagosan 7 ezer forintot költenek. A legkevesebbet idén is a munkatársakra szánják, itt az ajándék átlagos értéke 2600 forint körül alakul – derült ki az Árukereső.hu ajándékozási terveit feltérképező felmérésből. Mint ahogy az is: ha ajándékról van szó, akkor a termék kiválasztásakor a megkérdezettek közel hatvan százaléka az ár-érték arányt figyelembe véve, igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.

Már a megfelelő ajándék kiválasztása sem egyszerű feladat

A webet böngészve ezért az internetezők a vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek. Az ajándékok utáni vadászatban a vásárlást tervezők kétharmada legalább három internetes forrásra fog támaszkodni. Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azoknak is, akik az év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új online vásárlók figyelmét.

Ennyit költenénk

Idén karácsonykor átlagosan 35 ezer forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A tavalyihoz képest csaknem 14 százalékkal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív hatását. S bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet.

Stockphoto - szállítólevál - futár - áru - web - netes rendelés

Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek, mint például a tv-k vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.

Véleményekre alapozzuk a döntést

Az internetnek köszönhetően ma már szállás, vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett szemponttá vált a termék értékeléseinek áttekintése (94 százalék), valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91 százalék) is. Ennek köszönhetően a portálon az árak összehasonlítása mellett mára az értékelések és vélemények, valamint a megbízható boltok megjelenítése is egyre népszerűbb funkcióvá lépett elő.

Bővebben a témáról itt olvashat.