Nyolcvanmillió forintot fizet fél évre a DK két tanácsadó cégnek

 

Jelentős összegekkel támogat közpénzből Gyurcsány Ferenc pártja a DK-elnök korábbi munkatársaihoz köthető cégeket. Csaknem nyolcvanmillió forintért ad marketingtanácsokat az európai parlamenti kampány idején a közösségi média használatáról két vállalkozás a DK frakciójának.

Pénzeső a DK baráti cégeinek – címmel közölt cikket a Magyar Nemzet. A lap információi szerint a Demokratikus Koalíció (DK) csaknem 80 millió forintért adott közösségimédia-marketinggel kapcsolatos megbízást az európai parlamenti kampányán idejére. A fél évre szóló megbízást a  Magyar Nemzet értesülései szerint két cég kapta meg. A két cég azonos összeget kap azért (egyenként mintegy negyvenmillió forintot), hogy június 30-ig segíti a DK facebookozását.

Azt is írják: a két vállalkozás közül az egyiket Újlengyel településen jegyezték be, amelyet a magyar offshore falunak neveznek, a cég vezetőjének üzlettársát pedig rokoni szálak fűzik Gyurcsány Ferenc egykori kabinetfőnökéhez, Ficsor Ádámhoz. A másik cég Gyurcsány Ferenc egyik régi barátjáé és tanácsadójáé. A lap szerint ennek a cégnek szintén az a feladata, hogy tanácsokat adjon a DK közösségi médiában való megjelenéséhez.

A Magyar Nemzet azt is írja: a munkát a frakciónak járó támogatásból, vagyis az adófizetők pénzéből fizetik, csakhogy a 80 millió forintos munkát szinte lehetetlen ellenőrizni, a megállapodás ugyanis szóbeli tanácsadásról szól.

Rónai Sándor, a DK szóvivője a 80 millió forintos megbízást azzal magyarázta, hogy nemcsak tanácsadásról van szó, a két cég felel a DK teljes – meglátása szerint rendkívül sikeres – online kommunikációjáért.

Rónai még hozzátette: a szerződések legálisak, és nincs semmi kivetnivaló abban, hogy a frakciónak járó támogatásból költenek el 80 millió forintot online megjelenésre.