A Párbeszéd vizsgálatot követel a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról

 

A Párbeszéd fővárosi közgyűlési vizsgálóbizottság felállítását követeli annak kiderítésére, hogy a 3-as metró vonalára érkező szerelvényeket valóban felújították-e, vagy azok teljesen új szerelvények.

V. Naszályi Márta, az ellenzéki párt fővárosi képviselője vasárnapi budapesti sajtótájékoztatója után az MTI-nek telefonon azt mondta: erre a vizsgálatra azért van szükség, mert a Metróért Egyesület Oroszországban lefényképezett egy olyan régi szerelvényt, amely hivatalosan már Budapesten fut, felújított állapotban.

Közlése szerint Jávor Benedeknek, a Párbeszéd EP-képviselőjének kérdésére korábban az akkori Nemzeti Közlekedési Hatóság azt válaszolta, nem bizonyítható, hogy a szerelvényeket felújították, vagy azok új járművek.

Márpedig amennyiben Budapest a felújítás helyett új metrókocsikat vásárolt, ez a vámcsalás gyanúját is felveti – mondta V. Naszályi Márta, hozzátéve, annak idején a kormány gyakorolt nyomást a fővárosra a felújítás érdekében. Az ellenzéki politikus szerint ennek hátterében az is állhat, hogy a raktáron lévő új orosz szerelvények mintegy 70 milliárd forintos budapesti értékesítése része lehet a paksi atomerőmű-bővítésről született magyar-orosz megállapodásnak.

A DK feljelentést tesz a 3-as metrókocsik felújítása ügyében 

A Demokratikus Koalíció (DK) szerint lelepleződött a „nagy metróátverés”, ezért feljelentést tesznek a 3-as metrók felújítása ügyében.

Gy. Németh Erzsébet, az ellenzéki párt fővárosi közgyűlési képviselője vasárnapi budapesti sajtótájékoztatóját követően az MTI-nek telefonon azt mondta: az internetre két napja kikerült, a Metróért Egyesület által felfedezett fotók alapján a 3-as vonal szerelvényei nem felújítottak, hanem újak. Az azokon látható régi budapesti járműnek ugyanis 2018 márciusában már vissza kellett érkeznie Budapestre – mondta a DK politikusa, aki szerint amennyiben bebizonyosodik a képek valódisága, azok bűncselekményre utalnak.

Budapest ugyanis a látszattal ellentétben egy fillért sem spórolt azzal, hogy felújítás helyett új kocsik érkeztek – emelte ki. Hozzátette: egy új szerelvényekről szóló tenderen az orosz gyártó el sem indulhatott volna, a felújításra szánt keretből pedig új kényelmes, klímás nyugati, vagy dél-koreai járműveket lehetett volna vásárolni.