Kormányhivatal: Jogszerűen vásárolt a Fidesz hirdetési felületet az Odextől

 

A fővárosi kormányhivatal közlése szerint megfelelnek a törvényi előírásoknak a Fidesz és az Odex Outdoor Expert Kft. között létrejött, hirdetési szolgáltatás megrendeléséről szóló szerződésben szereplő listaárak.

Budapest Főváros Kormányhivatala az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: megvizsgálták a hirdetési szolgáltatás megrendelésére vonatkozó vállalkozási keretszerződést, és megállapították, hogy a szerződésben szereplő listaárak megfelelneka törvényi előírásoknak.

Kiemelték, hogy a törvény szerint a médiahirdetésifelület-értékesítők 2018-ban a legmagasabb 2017-es áron értékesíthetnek reklámhelyeket a közpénzből gazdálkodó szervezeteknek.

Emlékeztettek: a törvényi előírások alapján a költségvetési forrásokból gazdálkodó szervezet csak listaáron vehet igénybe közterületi reklámszolgáltatást. A listaár a médiahirdetésifelület-értékesítő által érvényesített, az azonos típusú, azonos méretű és azonos elhelyezkedésű reklámhordozóknál “az előző üzleti évben az alkalmazott kedvezmények érvényesítése nélkül, a megrendelő személyétől, a megrendelés mértékétől függetlenül meghatározott ár”. A listaárat az értékesítő köteles a kormanyhivatal.hu oldalon közzétenni.

A kormányhivatal megítélése szerint egyes sajtóorgánumok és pártok azért értelmezhették félre a jogszabályt, mert a JCDecaux Hungary Zrt. 2018-as listaárat is közölt a kormányhivatallal, amelyet viszont csak 2019. január 1-jétől alkalmaznak. Hozzátették, hogy az értékesítő 2018 januárjában nem köteles közölni a hivatallal az idén alkalmazandó legmagasabb árat, saját döntése alapján azonban megteheti.

A 24.hu hétfőn azt írta, hogy a Fidesz “kijátszotta a plakáttörvényt” úgy, hogy tavalyi listaáron vett hirdetési felületet a JCDecaux óriásplakátcégtől, miközben a vállalkozás januártól 50 százalékkal megemelte a listaárait. A kültéri reklámhordozókra specializálódott Odex Outdoor Expert Kft. erre reagálva a hirado.hu-val azt közölte, hogy szigorú törvényi előírások alapján a költségvetési forrásokból gazdálkodó szervezet csak listaáron vehet igénybe közterületi reklámszolgáltatást. Azt írták: a 24.hu cikkében “szándékosan félremagyarázzák” a listaárat.

Az Odex/JCDecaux hétfői közleménye szerint betartották a törvényi előírásokat a Fidesszel kötött szerződésnél. A közlemény is kiemelte, hogy politikai pártok esetén a törvényi előírás kimondja, hogy az előző évi listaárakat kell alkalmazni. Hozzátették: a településkép védelméről szóló törvényben előírtaknak megfelelően jártak el az Odex-szerződés megkötésekor.

A közleményben felhívták a figyelmet, hogy partnerük a 2017-re vonatkozó legmagasabb, kedvezmények érvényesítése nélküli áron vásárolta a szolgáltatást, megfelelve a törvényi előírásoknak. A 24.hu cikkében idézett cég által közölt adatok alapján ez egyértelmű – írták. A JCDecaux 2018-ban a 2017-es legmagasabb áron értékesíthet reklámhelyeket – közölték.

A két cég közleménye szerint a cikkben “szándékosan félremagyarázott listaár” a 2018-as üzleti évben meghatározott legmagasabb árat jelöli, amelynek alkalmazására a településkép védelemről szóló törvény alapján 2019. január elsejétől kerül sor – írta a hirado.hu. Az MSZP kedden azt közölte, hogy a fővárosi kormányhivatalhoz és az Állami Számvevőszékhez fordul, mert álláspontja szerint a Fidesz törvénysértő módon jutott olcsóbban plakáthelyekhez.