Lenyűgözték a magyar borok és a kerékpárutak a külföldi szakújságírókat

 

A nemzetközi kerékpáros szaksajtó is felfigyelt a magyar turisztikai lehetőségekre – például a „8 nap alatt a fürdők és a borok földjén” elnevezésű programnak köszönhetően. Szakemberek szerint a kerékpáros turizmus, összefüggésben a gasztro- és borkultúrával például, további lehetőségeket rejt, ezzel a turisztikai szezont is meg lehet hosszabbítani.

Külföldi kerékpáros magazinok meghatározó újságírói, szerkesztői nyolcnapos, 600 kilométeres túrán, study touron vettek részt, hogy ezt követően beszámoljanak a magyarországi kerékpáros lehetőségekről; a túráról szóló, a Magyar Turisztikai Ügynökség által elkészített reklámfilmben cseh, osztrák francia, ausztrál, török és dél-afrikai szakújságírók láthatók, akik vagy versenyzői múlttal rendelkeznek, vagy túravezetőként is dolgoznak – mondta el Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese az M1 Ma reggel című műsorában.


Hozzátette: körülbelül 200 ezer példányban jelent meg ezekben a magazinokban a túráról készült beszámoló.

A szakújságírók a Nyugat-Balaton térségéből Zalakaros–Hévíz–Keszthely irányából a Balaton-felvidéken keresztül a Vértes és a Pilis érintésével Esztergom–Visegrád útvonalon tértek vissza Budapestre.

A kerékpárosok így 60-100 kilométert is megtettek egy nap – fűzte hozzá Princzinger Péter.

A túra résztvevőit lenyűgözték a magyar borok – még a francia résztvevőt is –, illetve a kerékpárutak minősége is, véleményük az volt, hogy az utak teljesen alkalmasak a kerékpározásra – mondta a vezérigazgató-helyettes.