Gyerekülés, bicikli: a vizsgált termékek harmada elvérzett a teszten

 

Gyerekbicikli, roller, gyerekülés, gördeszka, görkorcsolya: nem mindegyik veszélytelen a gyerekekre. Az M1 fogyasztóvédelmi magazinjának riportja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium legújabb vizsgálatát mutatta be.

Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára elmondta: a minisztérium akkreditált műszaki laboratóriuma összesen 67 darab olyan terméket vizsgált, amelyet a gyermekek sportolási, szabadidős tevékenységre használnak.

„A 67 termékből 26 darabot találtak olyannak, amely veszélyes termék lehet. 17 terméket találtak olyannak a 26-ból, amelyet a vásárlóktól is vissza kellett vonni” – mondta Keszthelyi Nikoletta az M1 Kosár című műsorában.

„A gyermekbicikliknél és a biciklikre szerelhető gyereküléseknél 50 százalékban találtak kifogásolnivalót, míg a rollereknél, gördeszkáknál összesen 20 százalékban volt probléma” – tette hozzá.

Egyre kevesebb a kifogásolt járgány

A gyerekkerékpár vásárlása előtt mindenképp ellenőrizzük, hogy legyen rajta két fék, a láncvédő burkolja be a teljes láncot, a támasztókerekek legyenek elég távol egymástól, terhelésre pedig ne hajoljanak el. A kormány végén legyen kézlecsúszás-gátló bütyök, a szerkezeten ne legyen éles sarok és a nyereg is legyen stabil.

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Minden évben vizsgálják a gyerekbicikliket, és pozitívum, hogy évről évre egyre kevesebb a kifogásolt járgány.

A gyermekkerékpároknál láttuk azt, hogy míg korábban a fékeknél a termékek 71 százalékával volt probléma, most egyetlen termékkel sem volt probléma a fék tekintetében – mondta Keszthelyi Nikoletta.

Milyen gyerekülést vásároljanak biciklire és kocsiba?

Ami talán a legfontosabb szabály a kerékpárra szerelhető üléseknél, az az, hogy ne csak a csomagtartóra, hanem a kerékpár egy másik részéhez is rögzíthető legyen a gyerekülés.

A kocsiba való gyerekülések vásárlása esetén figyeljünk arra, hogy csak az R44-03 vagy R44-04 számú vagy az R 129 számú ENSZ-EGB előírásnak megfelelő, úgynevezett I-Size gyermekbiztonsági rendszereket szabad használni – hangzott el az M1 fogyasztóvédelmi magazinjában.

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Veszélyes, ha a légzsák váratlanul felfúvódik

Gyermekbiztonsági rendszerben kell rögzítenünk gyerekünket, ha 3 évesnél fiatalabb, vagy 150 centiméternél alacsonyabb.

„Az I-size esetében 15 hónapos korig mindenképpen menetiránynak háttal kell berakni a gyermeket, és az R-44-nél is a 0 és 0+-os csoportoknál, 13 kilogrammig ezt javasolják” – hívta fel a figyelmet Facsády Orsolya közlekedésbiztonsági referens.

Fontos még, ha az első ülésre rakjuk a gyerekülést, akkor a légzsákot ki kell kapcsolni, mert veszélyes, ha a légzsák váratlanul felfúvódik.