Felsejlik a hagyományos tévé halála

 

Nézünk tévét, csak nem úgy, ahogyan régen. A web megengedi, hogy a tévét szabjuk a szokásainkhoz és ne fordítva.

Nem újdonság, hogy a régi, népszerű televíziós műfaj, a tévésorozat fogyasztása megváltozott. De hogy milyen arányban?

Míg nem olyan régen a folytatásos sorozatok újabb epizódjaiért hétről-hétre kellett várakozni, a Netflixtől és társaitól (például Hulu, Amazon Prime) egyben letölthetők egész évadok.

Igaz, elmarad a várakozás izgalma, de cserébe szabadon dönthet a felhasználó, hogy mikor és mennyit akar nézni a sorozatból.

A YouGov felmérése szerint az amerikai fiatalok különösen kedvelik a tévés tartalmak ilyen rugalmas felhasználását.

Infographic: TV Shows: Weekly Dose vs. Bingeable Slew  | Statista

Mint a Statista ábrája mutatja, a 18-34 éves válaszadók 68 százaléka a “netflixes” fogyasztást (piros szín) kedveli, s csak 17 százalékuk állítja, hogy inkább a tévé ossza be az idejüket (hagyományos tévézés: zöld).

Az 55 évesnél idősebbek 44 százaléka még inkább epizódonként nézne folytatásos műsorokat, s csak 27 százalékuk óhajtana minden epizódhoz egyszerre hozzáférni.