Visszaállnak a forgalomba a felújított 3-as metrók

 

Az elmúlt hetekben több probléma is volt a 3-as metró felújított szerelvényeivel, ami végül oda vezetett, hogy az összes felújított metró kocsit kivonták a forgalomból. Ha mindent rendben találnak a szakemberek, akkor a szerelvények a héten már újra járhatnak.

Bolla Tibor a Budapesti Közlekedési Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint az elmúlt napok történései pánikkeltésbe csaptak át, nem tagadja, hogy vannak hibák a 3-as metró szerelvényekbe, melyeket javítani szükséges, de ennek ellenére a budapesti metró az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód jelen pillanatban a városban.

A hibákat úgy értékelte, hogy a metró kocsik technológiája nagyon elavult, több mint 30 éven felüli járműállományról beszélünk, régen meg kellett volna kezdeni a cseréjüket vagy a felújításukat. Mint mondta: jelenleg Budapest városvezetésével azon dolgoznak, hogy megújuljanak a szerelvények, miután újak vásárlására nem volt lehetőség.

MTI Fotó: Balogh Zoltán

MTI Fotó: Balogh Zoltán

A szerelvények felújítását a gyártó cég végzi, 21. századi technológiával szerelik fel az eszközöket – ismertette a vezérigazgató. Hozzátette: a felújítás folyamatban van, tizenegy kocsi már itthon található, hatnak már engedélye is van közlekedésre.

15-20 ezer kilométer tesztelésen esnek át a szerelvények naponta, valóban előfordultak olyan hibák melyek nem veszélyeztették az utas biztonságot, ám bosszantó volt a jelenlétük, így a hatóság, a BKV és az orosz gyár közösen arra a döntésre jutott, hogy nagyobb erőket csoportosít át és ezeket a gyermeteg hibákat kijavítja.

A metró kocsik hibájának okozójaként egy rosszul összeszerelt kábelt nevezett meg a vezérigazgató, melynek okán a szoftver téves jeleket kapott, úgy érzékelte, mint ha a metró szerelvény mindkét vezető fülkéje aktiválva lenne, ezért biztonsági okokból letiltotta a rendszert. Kiemelte: a kábel és szoftver hibát azóta kijavították az orosz mérnökök valamennyi szerelvényen és immáron hatodik napja tesztelés alatt állnak az ajtók, ami 20 ezer ajtónyitást jelent naponta.

Beismerte, hogy vannak még apró bosszantó hibák, melyeknek a beparaméterezése zajlik, ám ha minden jól megy a hét második felében visszakaphatják az utasok a felújított szerelvényeket és folytatódhat a többi kocsi rekonstrukciója.

Kihangsúlyozta, hogy nem kívánnak több bosszúságot okozni a Budapesten közlekedőknek ezért volt szükség a forgalomból kivonásra és a tesztek elvégzésére. Fontos momentumnak nevezte, hogy a felújítást végző világhírű metrógyártó bocsánatot kért a budapesti metró utasaitól és a városvezetéstől, hogy ilyen helyzet állhatott elő.

A teljes beszélgetést ITT megtekintheti!