Ahogy az online fenyegetés egyre inkább offline lehet

Az Ericsson ConsumerLab legújabb jelentése az online és a valódi világ közötti határ elmosódását vizsgálta.

Rávilágít a vizsgálat, hogy az online tevékenységek fizikai veszélyekkel is járhatnak.

Fotó: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

A fizikai megjelenés a személyes fenyegetettséggel, az egészségügy, illetve a pénzügyi műveletekkel kapcsolatos területeken figyelhető meg a legjobban.

Érdekes, hogy éppen azok érzik magukat a legnagyobb biztonságban, akik egyébként a legnagyobb számú fenyegetésnek vannak kitéve.

A kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a magukat nagyobb biztonságban érző fogyasztók könnyebben rábízzák személyes adataik védelmét egyes szervezetekre, és hogy a fogyasztóknak leginkább azokon a területeken van szükségük támogatásra, amelyek az online személyiséglopás megakadályozására, valamint a pénzügyi információk, és személyes kontakt adatok online biztosítására vonatkoznak.

A fogyasztóknak nyújtott közvetlen segítség szempontjából a mobilszolgáltatók például egyedi helyzetben lehetnek, hiszen online és – a fizikai világbeli üzlethelyiségeiknek köszönhetően – offline is jelen vannak, ráadásul segélyvonalaik révén éjjel-nappal elérhetőek.

Az operációs rendszerek szolgáltatóival, az alkalmazás szolgáltatókkal és más olyan szolgáltatókkal ellentétben, akik korlátozott mértékben lépnek kapcsolatba a fogyasztókkal, a mobilszolgáltatók folyamatosan kapcsolatban állnak velük.