Tíz napig ingyenes az iGO navi - Magyarország térképpel

Az NNG tíz napra ingyenesen letölthetővé teszi iGO Navigációját okostelefonokra, amely a cég legfrissebb Magyarország térképét tartalmazza. Így ünnepli a tizedik évfordulót a hazai sikersztori.

A gesztus apropója, hogy idén éppen tíz éve annak, hogy az alapítók létrehozták a ma már világszerte milliók által használt iGO Navigációs szoftvert. Az iGO Navigáció legelső verzióját 4 programozó fejlesztette ki egy kis budapesti lakásban – innen indult hódító útjára 2005-ben. Jelenleg 770 főnek ad munkát az egykori garázscég, s további 200 ember felvétele a cél 2015-ben.

A kerek évforduló alkalmából az NNG tíz napra ingyenesen letölthetővé teszi limitált kiadású, születésnapi iGO navigációját, iOS és Android operációs rendszerű okostelefonokra és iPad-re. (7’’-nál kisebb képernyő-átmérőjű készülékekre, Android 4.0-tól felfelé és iOS 6 operációs rendszertől vagy iPhone 4S-től fölfelé.) Ez az NNG első, közvetlenül a végfelhasználók számára is elérhető Androidos navigációs alkalmazása. Az applikáció a „SzülinApp” nevet kapta.

iGO_Navigation_SzulinApp.jpg_900-494

A SzülinApp az alapvető navigációs funkciókat kínálja, mint az alternatív útvonalak, parkolási lehetőségek, és az automatikus újratervezés. Egyik legnagyobb előnye, hogy használatához nincs szükség internetkapcsolatra. Az offline alkalmazás nem fogyasztja a mobil adatforgalmat, és olyan területeken is működik, ahol nincs térerő. A SzülinApp alkalmazás ingyenesen letölthető lesz az App Store-ból illetve Google Play áruházból április 20 és 29 között.

További növekedésre számít az autónavigációs iparban az NNG


Négy éven belül csaknem duplájára, 38 százalékra nő az integrált, gyárilag beépített navigációs megoldással rendelkező autók száma, az egyre élesebb verseny miatt a technológia ára drasztikusan csökken, miközben a gyártóknak a legújabb fejlesztésekkel kell helyt állniuk a piacon – állapította meg Balogh Péter, a mobil- és jármű-navigációs rendszereket fejlesztő NNG alapító vezérigazgatója szerdán, a cég jubileumi ünnepségén Budapesten.


A vállalat arra számít, hogy árbevétele az elmúlt évekhez hasonlóan évente 30-40 százalékkal nő – tette hozzá. Közölte: hamarosan újabb amerikai iroda, illetve a nemzetközi terjeszkedés érdekében külföldi fejlesztőközpont nyitását tervezi a cég. Elmondta, hogy az iGO navigációs szoftver felhasználóbarát felületet, illetve a navigációhoz kapcsolódó tartalmakat és szolgáltatásokat kínál világszerte a készülék- és autógyártók, a hálózatüzemeltetők, a professzionális szállítóvállalatok és az egyéni felhasználók számára.

A szoftvert használó eszközök száma világszerte meghaladja a 20 milliót, míg a nemzetközileg is elismert 30 legnagyobb autómárkától származó megrendeléseinek száma eléri a 30 millió licencet. A navigációs piacon meghatározó, folyamatosan fejlődő és bővülő vállalat a magyarországi központja mellett 11 irodát működtet világszerte, egyebek közt Izraelben, Svájcban, Indiában, Ausztráliában, Kínában, Japánban és az Egyesült Államokban.

A vezérigazgató szerint még megoldatlan kérdés az okostelefonok és a navigációs fejegység közötti szinkronizáció, valamint örök kihívás, hogy még inkább felhasználóbarát legyen a technológia, figyelembe véve a lokalizációt, a kulturális sajátosságokat. Japánban például nincsenek utcanevek és házszámok, elsődleges a fizetőkapuk típusának előrejelzése, Indiában tereptárgyak szerint tájékozódhat a felhasználó a virtuális térképen, míg Magyarországon többek között az útdíjfizetés integrálása okozott kihívást.

Balogh Péter az MTI-nek beszámolt arról is, hogy a vállalat csaknem 770 alkalmazottjának 95 százaléka magyar származású és az iparágban jellemző trend - a programozási feladatok kiszervezése olcsóbb munkaerőt kínáló országokba – ellenére az NNG határozottan kitart amellett, hogy továbbra is magyar munkaerővel dolgozzon. “Ugyanakkor ilyen növekedési tempóval hamar kifutnak a magyar agyakból” – fogalmazott.

A vezérigazgató szerint az IT szakemberek számának növelése érdekében többek között szükség van az utánpótlás ösztönzésére, a programozó lányok bevonására, amelyet az NNG egyetemekkel és alapítványokkal együttműködve igyekszik megvalósítani. Az NNG (előző nevén Nav n Go Kft.) költségeinek 40-50 százalékát kutatásra és fejlesztésre fordítja minden évben, pénzügyi adatokat azonban nem közölt a vezérigazgató.

A nyilvánosan elérhető adatok alapján a társaság nettó árbevétele, forintban számolva 2013-ben az egy évvel korábbihoz képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett.

(MTI)