Magyar innováció: mobiltárca Thaiföldön

Kész Thaiföld első többfunkciós, kártyás fizetésre alkalmas mobilpénztárcája a Cellum, valamint a Telenor leányvállalatai, a DTAC és a PaysBuy együttműködésében. A szolgáltatás több tízmillió felhasználó számára biztosít mobilfizetési lehetőséget, s abban is úttörő, hogy 3D Secure tranzakciókat tesz lehetővé, így nagyot lendíthet a thai m-commerce piacon.

Szeptember végétől a Cellum által fejlesztett új, biztonságos és felhasználóbarát alkalmazással számos szolgáltatásért az eddiginél jóval kényelmesebben fizethetnek az okostelefonnal rendelkező thai felhasználók. A DTAC elektronikus fizetésre specializálódott leányvállalata, a Paysbuy nevét is viselő Mobile Credit Card applikációval Visa vagy MasterCard kártyájuk regisztrációja után nemcsak DTAC-es telefonszámlájukat, hanem víz- és villanyszámlájukat is mobiljukon rendezhetik a felhasználók. A számlákra nyomtatott QR- vagy vonalkód beszkennelésével az összeg azonnal kifizethető.

Cellum

Az alkalmazás segítségével a kártyás mobilegyenlegek, az országban kapható több mint 20 féle feltöltőkártya, valamint a Skype, a Google Play és az iTunes egyenlegek is feltölthetők. A számlafizetés és egyenlegfeltöltés mellett már induláskor közel 30 kereskedőnél, köztük az ország egyik legnagyobb mozihálózatában, a közeljövőben pedig további több ezer elektronikus kereskedelmi áruházban és létesítményében lehet fizetni a Cellum alkalmazásával.

Thaiföld közel 70 milliós piac. 100 lakosra ugyan csupán 30 internetkapcsolat, de közel 150 mobil előfizetés jut, ráadásul minden második mobilozó okostelefont használ. Ők mostantól mobil bankkártyaként is használhatják a telefonjukat. Már ma 20 millió háztartás fizetheti így a közműszámláit és fizethet több tucat kereskedőnél, de az ügyfelek később több ezer helyen használhatják, vagy repülőjegyet is foglalhatnak.