L. Simon: a reklámadó célja a szabályozás és a költségvetési bevételek növelése

A reklámadó csak az egyik elem, maradt még rendezendő kérdés– jelentette ki L. Simon László a Duna televízió Közbeszéd című műsorában.

A reklámadóról szóló törvénnyel csak az egyik feladatot oldották meg a politikus szerint. „Tisztáznunk kellene, mit csinálunk azzal a reklámbevétel mennyiséggel, ami kiáramlik az országból, elsősorban internetes közösségi médiumokon keresztül, másodsorban külföldi bejegyzésű tévéken keresztül. A másik előttünk álló kérdés az, hogy miképpen tudjuk még jobban kontrollálni azokat az etikai kérdéseket, melyeket nem tudtunk megfelelően kezelni a médiatörvényben, vagy amelyek végrehajtása nem megfelelő egyes kereskedelmi médiumok részéről” – fogalmazott L. Simon László a Duna Televízió Közbeszéd című műsorában szerdán, és példaként említette a reklámok hangerejét, és a bulvárhírek arányát.

Hozzátette: a másik cél a költségvetési bevételek növelése. Mint mondta, 8 és 10 milliárd közötti összegre számítanak. A TV2, amennyiben az elmúlt évben veszteséges volt, bizonyos mértékig valóban mentességet kaphat - tette hozzá. L. Simon László azt is mondta, hogy „lehetőséget kell adni, és nem kell még jobban lenyomni azokat a cégeket, amelyek veszteségesek”.

L. Simon László úgy fogalmazott: „Valamiféle kicsinyes bosszú elindult, adott esetben a személyem ellen, és magánéleti kérdésekbe folynak bele”. Hozzáfűzte: a jogszabályokat be kell tartani, ez mindenkire vonatkozik, a nagy médiaszolgáltatókra is, és etikus eszközökkel kell a kormányt bírálni, annak nincsen értelme, hogy „háború legyen”.

„Ha a sajtó a negyedik hatalmi ág és ezzel ilyen módon élnek - adott esetben visszaélnek -, az egy sor más kérdést is felvet.  Komoly figyelmeztetés volt, amelyet Kövér László megfogalmazott, hogy Magyarországon sajtószabadságot nem a kormány, nem a politika, nem a jogalkotás, nem a parlament veszélyezteti, és nem ez alakítja, hanem leginkább a tulajdonosok érdeke” – fogalmazott L. Simon László, hozzátéve, hogy ez meg tud jelenni a politikát bíráló cikkekben is. Sokszor a politikusokat, a kormányt bíráló cikkek mögött a tulajdonosok gazdasági érdekei állnak – hangsúlyozta. Szerinte álszent a média azon része, amelyik most érdeksérelmet szenved el.

Arra a kérdésre, hogy nem kellett volna-e egyeztetni a piac szereplőivel, L. Simon László azt mondta: 2000 óta folyamatosan napirenden van a kérdés, ugyanakkor valóban nem zajlott személyes egyeztetés. „A vita olyan irányba ment el, aminek semmi köze nem volt az eredeti jogalkotó szándékhoz, egyesek saját politikai céljai érdekében használták ki, és próbálták ránk sütni azt a hamis és igaztalan vádat, hogy a sajtószabadság sérül. A bulvár műsorok szerintem nem képezik a sajtószabadság részét” – hangsúlyozta L. Simon László.