Megkezdték a Vitaricum védjeggyel jelölt zöldség és gyümölcs forgalmazását

Megkezdték a Vitaricum védjeggyel jelölt minőségi magyar zöldség és gyümölcs árusítását, elsőként a CBA Kereskedelmi Kft.

Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója csütörtökön az MTI-nek elmondta: a közelmúltban alapított védjegy a hazai termelői bázisra épülő minőségi magyar zöldség-gyümölcs termékeket fémjelzi, és az áruházlánc azért karolta fel a kezdeményezést, mert elkötelezett a magyar termékek minél nagyobb arányú forgalmazása mellett. A védjegyet egy fővároshoz közeli üzletben mutatták be, az esemény egyik fontos célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a magyar zöldség-gyümölcs szezon indulására.

Fodor Attila utalt rá: a CBA üzleteiben zöldségből és gyümölcsből az elmúlt hetekben mintegy 30 százalékkal fogyott több, mint egy évvel korábban. Az árak is jócskán mérséklődtek az egy évvel korábbiakhoz képest, 15-20 százalékkal alacsonyabbak. Ez utóbbihoz a kedvező időjárás is nagymértékben hozzájárult - fűzte hozzá. Példaként említette: a múlt évben az áruházlánc kínálatában 70 százalék volt a magyar zöldségek aránya, most 95 százalék.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke a többi között arról beszélt, hogy a védjegy is támpontot nyújt az áruk származásának egyértelmű azonosításhoz.
A termelésről elmondta: az idei magyar zöldség-gyümölcs szezon már elkezdődött, és a tavalyinál sokkal jobban alakul. A múlt évben ugyanis három hetet késett a természet, míg az idén másfél-két héttel előrébb tart. A termékek nagyon jó minőségűek - mondta a FruitVeB elnöke.

Hozzátette: az ágazat alapvető célja, hogy 2020-ig legalább 1 millió tonnával növelje a termelést. Közölte: napjainkban 1-1,5 millió tonnával kevesebb zöldség és gyümölcs terem, mint régebben.