Diéta csokitortával?
Forrás: MTI |
2012. február 09. csütörtök 07:48 |
Izraeli kutatók szerint, ha egy teljes reggeli részeként csokitortával kezdjük a napot, az segíthet a fogyásban.
Ha egy
teljes reggeli részeként csokitortával kezdjük a napot, az segíthet
a fogyásban - idézte izraeli kutatók megállapítását a The Daily
Telegraph című brit napilap online kiadása. A reggel a nap legjobb időszaka arra, hogy édességet is
fogyasszunk, mert a szervezet anyagcseréje ilyenkor a legaktívabb,
és a nap hátralévő részében bőven van időnk ledolgozni a magunkhoz
vett kalóriákat.
A Tel-Avivi Egyetem kutatói 193 klinikailag elhízottnak számító,
nem cukorbeteg embert vontak be tanulmányukba. Az önkéntesek egyik
csoportja alacsony szénhidráttartalmú étrendet követett, amelyben a
reggeli 300 kalóriás volt, míg a másik csoport egy 600 kalóriás,
kiegyensúlyozott, teljes reggelivel indíthatta a napot. Ez utóbbi
étrend reggelije tartalmazta a csokitortát vagy más édességet is.
A 32 hetes fogyókúra félidejében mindkét csoport tagjai
személyenként átlagosan 15 kilogrammal nyomtak kevesebbet, ám a
következő 16 hétben az első csoport tagjai visszaszedtek átlagosan
10 kilogrammot, míg a csokitortás csoport tagjai további hét
kilogrammot adtak le.
A teljes tanulmány ideje alatt a 600 kalóriás reggelit evő
résztvevők átlagosan 18 kilóval többet fogytak, mint a 300 kalóriás,
szénhidrátszegény reggelivel napot indító társaik, miközben a napi
energiabevitel mindkét csoportban ugyanannyi volt, férfiaknak 1600
kalória, nőknek 1400 kalória.
"A szénhidrátszegény étrenden lévő csoport tagjai kevésbé voltak
elégedettek, úgy érezték, nem laktak jól" - idézte fel Daniela
Jakubowicz kutatásvezető. A professzor szerint az édesség teljes
megvonása, vagy az erre irányuló próbálkozás ellenkező hatást
válthat ki, hosszabb távon pszichés függőséghez vezethet ezekkel az
ételekkel.