Igyon sört! Íme egy újabb indok a sörözésre
2010. február 08. 18:21
Megelőzhet egy rendkívül gyakori, időskori betegséget, ha elegendő folyékony kenyeret fogyaszt
Oldal nyomtatása
Szövegméret növelése
Szövegméret csökkentése
Oldal továbbküldése
A sörivás, különösen a világos sör fogyasztása erősíti a csontokat, segíti, hogy ne törjenek el - állapította meg a Kaliforniai Egyetem kutatóinak tanulmánya.
A sörben, leginkább a világos sörben nagy mennyiségben található szilícium, amelyről köztudott, hogy lelassítja a csonttöréseket okozó csontritkulás folyamatát, és elősegíti új csont képződését. A sörben a szilícium az ortoszilikát sav oldódó formájában van jelen, amelynek felét a szervezet képes magába szívni, ezáltal a sör a szilíciumbevitel jelentős forrása a nyugati étrendben.
A kutatók megállapították azt is, hogy a magasabb hőmérséklet, amely a sötétebb sörök készítéséhez szükséges, megsemmisítheti a szilícium bizonyos részét. Nem ez az első tanulmány, amely rámutat a sörben lévő szilícium áldásos hatására. Már korábban is javasolták kutatók a mérsékelt sörfogyasztást, segítendő megelőzni a csontritkulást, amelyet a 21. század csendes járványának tartanak.
Hír értékelése 70 szavazat alapján:
4.9
Hír értékelése:
értékelés mentése...