Arra még várhatunk, hogy mindenki e-autóval járjon

 

Azok a jóslatok, hogy tíz éven belül mindenki elektromos autóval fog járni, nem reálisak, ennek az infrastruktúra hiánya és az emberi hozzáállás is oka - mondta Bokor József akadémikus, a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója a hétfői Magyar Nemzetben.

Úgy véli, hosszabb átmenetre kell készülni. Erre utalnak az autóipari beszállító Schaeffler Magyarország Ipari Kft. előrejelzései is, amelyek nagy különbségeket mutatnak a föld egyes részei közt: a dinamikusan növekvő dél-amerikai vagy indiai piacon jóval tovább marad alkalmazásban a belső égésű motor, mint Európában vagy akár Kínában.

Elektromos autót töltenek egy budapesti parkolóban - képünk illusztráció. (Fotó: MTVA/Balaton József)

Elektromos autót töltenek egy budapesti parkolóban – képünk illusztráció. (Fotó: MTVA/Balaton József)

Az sem egyértelmű, hogy egyetlen nagy ugrás lesz, és egyből az elektromos hajtásra tér át az ipar, vagy egy átmeneti lépésként előbb a hibrid technológia terjed el, és csak aztán veszi át a helyét a teljesen elektromos hajtás.

Bokor József hangsúlyozta: Magyarország elsősorban a kutatás-fejlesztés terén tud eredményes lenni, nem annyira a gépészetben.

Szalay Zsolt egyetemi docens, a BME Gépjármű-technológia Tanészékének vezetője szerint már több nagy világcéggel folynak tárgyalások akár 500-1000 embernek munkát adó fejlesztési részlegek Magyarországra telepítéséről. Erre készülve indult el a BME-n az autonóm járműmérnök, angol nyelvű mesterszak, az ELTE-n pedig ennek a programozó párja.

A Teslát tekinti ellenfelének a Volkswagen

A Volkswagen új termékstratégiája az ázsiai tömegtermelő autógyárak helyett már az elektromos autókat gyártó amerikai Teslát tekinti legnagyobb ellenfelének a finanzen.net hírportál a német Automobilwoche lapot idéző beszámolója szerint.

A Tesla innovatív üzleti modelljével már nemcsak a prémium szegmenset célozza meg, hanem tömegtermékekkel készül elárasztani a piacot. Ezért számunkra is egyre inkább a Tesla jelenti konkurensként a legnagyobb kihívást és egyre kevésbé a Toyota vagy a Hyundai – mondta a VW márkaigazgatója, Herbert Diess, az Automobilwoche lapnak.

“Az Egyesült Államokban az eddig tervezettnél korábban szállunk majd szembe a Teslával saját ID modellünkkel” – tette hozzá Michael Jost, a VW stratégiai igazgatója.

A Automobilwoche értesülése szerint a VW ID modellje valahol a Tesla Model 3 és Model S típusok között helyezkedik majd el és 2021-ben kerül piacra. Az autó teljesítménye, hatótávja és ára az amerikai igényekhez lesz szabva.

“Modulrendszerű elektromosautó-platformunkkal messze a konkurencia előtt járunk, és több milliót leszünk képesek piacra dobni az Egyesült Államokban, Európában és Kínában” – mondta Michael Jost.